Saturday, August 5, 2023

5th Aug. Monkey on stepladder, Strange Cloud 脚立の上のサル・変な雲だぞ

Monkey on stepladder, Strange Cloud

8月5日 脚立の上のサル・変な雲だぞ

 

 

 



I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

went for a jog. On the way, we saw the monkey sitting on a stepladder. Stepladder is useful for not only for human but also monkey.

  ジョギングに行きました。道中サルが脚立に座っているのを見ました。脚立は人間だけでなく、サルにも便利な物です。

 

 

 

Sunflowers in full bloom now.

  今、ヒマワリが満開です。

 

 

 

I always see our house far away.

  いつも遠くから我が家を見ます。

 

 

 

Osakada Park renewed.

  小坂田公園はリニューアルされました。

 

 

 

I went back home via Kaito’s nursery school.

  Kaitoマンの保育園経由で帰りました。

 

 

 

Ichina helped me drying clothes,

  Tina姫は洗濯物干しを手伝って、

 

 

 

went downstairs by herself then

  自分で下へ降りて、

 

 

 

played soccer with Kaito.

  Kaitoマン兄さんとサッカーをしました。

 

 

 

Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom,

  Kaitoマンはアサガオを数えて、

 

 

 

GOPR1020 5 Aug. 2023 Radio Gymnastics, Chinese


https://youtu.be/gVj_ykVbfIQ

did radio gymnastics, Chinese edition, then

  ラジオ体操中国語をして、


 

 

watched Anpanman.

  アンパンマンを見ました。

 

 

 

I harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

transplanted the seedling of cabbage, lettuce and okra.

  キャベツ、レタス、オクラの苗を移植しました。

 

 

 

Around 10 AM, we enjoyed Water World as usual.

  10時頃、ウォーターワールドを楽しみました。

 

 

 

Ichina climbed up to the top of stepladder.

  Tina姫は脚立の頂上まで登りました。

 

 

 

GOPR1021 5 Aug. 2023 Water World, Fountain


https://youtu.be/bvxQGi578w8

Kaito and his friend, Hiiro, are playing with fountain (suction pumps)

  Kaitoマンと友だちHiiro君は噴水(吸水ポンプ)で遊んでいます。

 

 

 

GOPR1022 5 Aug. 2023 Water World, Jump from stepladder


https://youtu.be/FOEM4HZhoFk

Hiiro jumps from stepladder and Kaito flutter kicks.

  Hiiro君は脚立から跳び、Kaitoマンはバタ足をします。

 

 

 

After Water World, Kaito sent Hiiro to his house by bicycle and I jogged.

  ウォーターワールドの後、KaitoマンはHiiro君を自転車で送り、Torojiro先生は走りました。

 

 

 

Following that, I drank tea with Ichina at the room for rocking chair.

  それからTina姫とロッキングチェアの為の部屋でお茶を飲みました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

We went out for shopping. Ichina doesn’t sit well on shopping cart.  

  買い物に行きました。Tina姫はショッピングカートにちゃんと座りません。

 

 

 

We ate ice cream in our car,

  車内でアイスを食べて、

 

 

 

visited Kaito’s favorite amusement park, enjoyed coin games,

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントパークに行ってメダルゲームと、

 

 

 

bingo game then

  ビンゴゲームを楽しんで、

 

 

 

practiced batting.

  バッティング練習をしました。

MOV_0147 2023.08.05 Batting Cage

https://youtu.be/6jbI_5kUkVw

 

 

 

On the way back, we found the strange cloud. It looks as if the mountain range is wearing hat.

  帰りに変な雲を見ました。山脈が帽子をかぶっているようです。

 

 

 

Tamami dropped me at Hirooka area then they went back home.

  Tamamiさんが広丘で降ろしてくれて、家に帰って行きました。

 

 

 

5 years has passed since last time we had the party for Noriko who is working for teachers’ association for a long time.

  教職員組合で長年ご活躍されたNorikoさんを囲む会を5年ぶりに開きました。お変わりなく安心しました!

https://torojiro2.blogspot.com/2018/03/17th-mar-dinosaur-roller-coaster.html

 

 

 

We had a very good time and will hold this meeting next August.

  とても楽しい時間を過ごしました。来年の8月にまたやりましょう!

No comments:

Post a Comment