Tuesday, August 15, 2023

15th Aug. Tricycle, Bicycle, Jeep 三輪車・自転車・Jeepだぞ

Tricycle, Bicycle, Jeep

8月15日 三輪車・自転車・Jeepだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Since my hip joint hurt, I couldn’t go jogging.

  股関節が痛かったのでジョギングに行けませんでした。

 

 

 

I dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

harvested the big cabbage.

  大きなキャベツを収穫しました。

 

 

 

Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom,

  Kaitoマンはアサガオを数えました。

 

 

 

Ichina watered flowers,

  Tina姫は花に水をやって、

 

 

 

I harvested vegatables.

  Torojiro先生は野菜を収穫しました。

 

 

 

At 8:30, we did radio gymnastics, German edition.

  8時半、ラジオ体操ドイツ語をやりました。

GOPR1039 15 Aug.2023 Radio Gymnastics, German


https://youtu.be/nG49jEg6fNQ

 

 

 

Around 9:30, we went to the garbage dump by tricycle (Ichina), by bicycle (Kaito) and on foot (me) then threw garbage.

  9時半頃、ゴミ捨て場にTina姫は三輪車で、Kaitoマンは自転車で、Torojiro先生は歩いて行き、ゴミを捨てました。

 

 

 

After that, Kaito made a craft that he couldn’t do yesterday at summer festival and we bought its materials at 100 yen shop.

  その後、Kaitoマンは昨日夏祭りで出来なかった工作を作りました。材料を100均で買ってきました。

 

 

 

Ichina was watching Anpanman.

  Tina姫はアンパンマンを見ていました。

 

 

 

After lunch,

  昼食後、

 

 

 

we visited Second Street. I think it’s very cheap and is good for my car.

  セカンドストリートに行きました。このスポットクーラーは安くて、車に良いと思います。

 

 

 

We visited Kaito’s favorite amusement park, Matsumoto branch, then

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメント(松本支店)へ行き、

 

 

 

got 1 box of pocky and Jeep remote control car for US$4. (When US$1=100 yen)

  1箱のポッキーとラジコンJeepを400円で獲りました。

 

 

 

After that, we ate ice creams at AEON mall.

  その後イオンでアイスを食べました。

 

 

 

Following that, we visited another reused shops then went back home.

  それから、他のリユースショップに寄って、家に帰りました。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

we opened the box delivered from Osaka.

  大阪から届いた箱を開けました。

 

 

 

Toys, which Ichina and Kaito used at aunt’s house, seemed to be very attractive for them.

  Tina姫とKaitoマンが伯母の家で遊んだおもちゃが特に魅力的なようでした。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment