Wednesday, August 9, 2023

9th Aug. Big Climbing Wall 大きなクライミングウォールだぞ

Big Climbing Wall

8月9日 大きなクライミングウォールだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom,

  Kaitoマンはアサガオを数えて、

 

 

 

I harvested vegetables then

  Torojiro先生は野菜を収穫して、

 

 

 

we did radio gymnastics, Yamagata Pref. edition.

  ラジオ体操を山形弁でしました。

GOPR1031 9 Aug. 2023 Radio Gymnastics, Yamagata Prefecture


https://youtu.be/10R89zjQsWA

 

 

 

After that, Ichina and Kaito cleaned rooms,

  その後、Tina姫とKaitoマンは部屋掃除をして、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

 

observed beetles then

  カブトムシを観察して、

 

 

 

Kaito went to summer school.

  Kaitoマンは夏休み教室に行きました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

dismantled the frame of greenhouse then carried some to our house.

  ビニールハウスの解体をして、いくつか家に運びました。

 

 

 

We received a lot of gifts from Osaka.

  大阪から大量の荷物を受け取りました。

 

 

 

Around noon, I picked Kaito up at the hall,

  昼頃Kaitoマンのお迎えに行って、

 

 

 

ate lunch at home.

  家で昼食を食べました。

 

 

 

Around 3 PM, we visited Kodamano-mori. It’s our second time so Kaito tried the huge maze alone. He completed it in 15 minutes.

  3時頃、こだまの森に行きました。2回目なのでKaitoマンは一人で巨大迷路をしました。15分でゴールしました。

https://torojiro2.blogspot.com/2023/07/15th-jul-huge-maze-long-ladder.html

 

 

 

We do the long ladder, Sky Walk, only for a short time because it was very hot.

  とても暑かったので、スカイウォークは短時間だけやりました。

 

 

 

After that we played at the park.

  その後、公園で遊びました。

 

 

 

This fountain seemed to be attractive for Ichina.

  Tina姫にはこの噴水が魅力的なようでした。

 

 

 

Following that, we moved to the place nearby then tried climbing wall. We didn’t know the wall last time we visited. Kaito and Ichina can make it well maybe because we have handmade climbing wall at home.

  それから、近くの場所へ移動し、クライミングウォールをしました。KaitoマンとTina姫は上手にできます。多分家に手作りのがあるからでしょう。

 

 

 

Finally, Kaito played on the long slide then we left there.

  最後にKaitoマンは長い滑り台をやって、帰りました。

 

 

 

On the way back, we saw the summer Yabuhara ski field,

  帰りに夏のやぶはらスキー場を見て、

 

 

 

ate ice creams in our car then went back home.

  車内でアイスを食べて、家に帰りました。

 

 

 

We played at the kids’ park and

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

watched Anpanman until dinner time.

  夕食の時間までアンパンマンを見ました。

 

 

 

After dinner, I repaired Kaito’s water gun,

  夕食後、Kaitoマンの水鉄砲を修理して、

 

 

 

played together until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

MOV_0220 2023.08.09 Ichina is dancing on Anpanman mat 1


https://youtu.be/dIQ_Pp9xXEQ

MOV_0223 2023.08.09 Ichina is dancing on Anpanman mat 2


https://youtu.be/3sss1ujI8Ug

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment