Friday, August 18, 2023

18th Aug. Cardboard Maze段ボール迷路だぞ

Cardboard Maze

8月18日 段ボール迷路だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

went for a jog via the lake Midorko, Osakada pond and Kaito’s nursery school.

  みどり湖、小坂田池、Kaitoマンの保育園経由で走りました。

 

 

 

The fireworks were set off at the Osakada pond last night.

  昨夜、花火は小坂田池から打ち上げられました。

 

 

 

I passed the nursery school, Kaito graduated from, and the greenhouse I’m carrying its frames then went back home.

  Kaitoマンが卒園した保育園と骨組を移動しているビニールハウスを通過して家に帰りました。

 

 

 

After that, I cleaned swimming pools,

  その後、プールを掃除して、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

counted the number of morning glory flowers in bloom with Kaito then did radio gymnastics, Kiswahili and Doraemon edition.

  Kaitoマンとアサガオを数えて、ラジオ体操スワヒリ語とドラえもんをしました。スワヒリはわかりません・・・()

GOPR1042 18 Aug. 2023 Radio Gymnastics, Kiswahili & Doraemon


https://youtu.be/yU2s-OArZkg

 

 

 

 

Following that, I dried clothes outside,

  それから洗濯物を外に干して、

 

 

 

carried 20 frames of the greenhouse from 10-11 AM then

  10時から11時でビニールハウスの骨組を20本運んで、

 

 

 

enjoyed Water World from 11:30 to 12:30.

  11時半から12時半までウォーターワールドを楽しみました。

GOPR1043 18 Aug. 2023 Water World, Jump from stepladder, touch, slack line


https://youtu.be/Rc5d8OZTXeA

 

 

 

Ichina didn’t wear swim suits but she improved his crawling, alligator walk, in the pool.

  Tina姫は水着を着ませんでしたが、ワニさん歩きを上達させました。一時的に脚が浮いています。

 

 

 

Kaito posted the postcards with his wishes to won the prize.

  Kaitoマンは当たれと願いを込めてハガキを投函しました。

 

 

 

Around 2:30 PM, we visited GAZA shopping mall then enjoyed the cardboard maze that was held by the same staff as Wing Road on 30 July.

  2時半頃、ギャザショッピングモールに行って、7月30日のウィングロードと同じスタッフによる段ボール迷路を楽しみました。

https://torojiro2.blogspot.com/2023/07/30th-jul-cardboard-maze-rocket.html

 

 

 

This time, Kaito did it only 3 times.

  今回Kaitoマンは3回だけやりました。

 

 

 

Following that, we enjoyed shopping there.

  それから、そこで買い物を楽しみました。

 

 

 

Toy corner of Daiso is very attractive for Ichina and Kaito.

  ダイソーのおもちゃコーナーはTina姫とKaitoマンにとってとても魅力的です。

 

 

 

After that, we bought ice cream at the Big supermarket then ate ice cream in our car. Ichina was sleeping.

  その後、ザ・ビッグでアイスを買って、車内で食べました。Tina姫は眠っていました。

 

 

 

I repaired the sunshade of the pools. It was broken by strong window.

  日よけを修理しました。強風で壊されたのです。

 

 

 

Kaito climbed up to the top of Osaka Station.

  Kaitoマンは大阪駅頂上まで登りました。

 

 

 

At 6 PM, I did body maintenance.

  6時に体のメンテナンスをしました。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

we played together until bath time,

  お風呂の時間まで一緒に遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment