Wednesday, August 23, 2023

23rd Aug. Opening Ceremony of Kaito's School Kaitoマン学校の始業式だぞ

Opening Ceremony of Kaito's School

8月23日 Kaitoマン学校の始業式だぞ

 

 

 



I checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

I took Ichina to a balcony then watched Kaito counting the number of morning glory flowers in bloom.

  Tina姫をバルコニーに連れて行き、アサガオを数えているKaitoマンを見ました。

 

 

 

Although, Kaito brings his morning glory planter to his school soon, we have another wild morning glory flowers in bloom at our yard.

  Kaitoマンのアサガオプランターはもうすぐ学校に持っていきますが、我が家の庭には野生のアサガオがあります。

 

 

 

Ichina and Kaito had a short time break,

  Tina姫とKaitoマンは小休憩して、

 

 

 

I harvested vegetables,

  Torojiro先生は野菜を収穫して、

 

 

 

we ate breakfast together.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

Kaito watched wild morning glory flowers then

  Kaitoマンは野生のアサガオを見て、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here. They have an opening ceremony today.

  ここで見送りました。今日は始業式です。

 

 

 

I checked wild morning glory flowers,

  野生のアサガオを確認して、

 

 

 

said bye-bye to Ichina then went to school.

  Tina姫にバイバイを言って、学校に行きました。

 

 

 

We had a health check today. Once I arrived at school then moved back to our city hall because I needed coupon.

  今日は健康診断でした。一旦学校について、市役所まで戻ってきました。クーポンが必要だったのです。

 

 

 

I cleaned our classroom.

  教室をきれいにしました。

 

 

 

I ate lunch, Tamami made.

  Tamamiさんが作ってくれた昼食でした。

 

 

 

In the afternoon, I checked school swimming pool. We won’t use this facility next season because it’s too old.

  午後、学校プールを確認しました。この施設を来シーズンは使いません。古すぎるからです。

 

 

 

When Kaito came back from school, they enjoyed Water World. We will use this facility of course next season and more.

  Kaitoマンが学校から帰ってきた時、ウォーターワールドを楽しみました。この施設は来年も、もっと先も使います。

 

 

 

I cut grass at our classroom sweet potato farm then went back home.

  学級さつまいも畑の草を刈って家に帰りました。

 

 

 

I filled our swimming pools with water.

  家のプールの水を満水にしました。

 

 

 

We watched Anpanman,

  アンパンマンを見て、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

played together until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment