Monday, August 7, 2023

7th Aug. They use our yard 我が家の庭を使うぞ

They use our yard

8月7日 我が家の庭を使うぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

After that, Kaito counted the number of morning glory flowers in boom,

  その後、Kaitoマンはアサガオを数えて、

 

 


 GOPR1025 7 Aug. 2023 Radio Gymnastics, Osaka


https://youtu.be/SaPVCwtekWI

did radio gymnastics, Osaka edition.

  大阪弁ラジオ体操をしました。


 

 

 

I harvested a lot of vegetables.

  たくさんの野菜を収穫しました。



We played at a living room,

  居間と、

 

 

 

at a hall and

  廊下と、

 

 

 

at Japanese-style rooms.

  和室で遊びました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

I dried clothes and

  Torojiro先生は洗濯物を外に干し

 

 

 

Kaito went to summer school then

  Kaitoマンは夏休み教室に行って、

 

 

 

Ichina watched Anpanman.

  Tina姫はアンパンマンを見ました。

 

 

 

They asked me to use our yard as work space of electric wire work. I gladly agreed because there must be no affect life even if 10 buses coming to our yard.

  電線工事の作業スペースとして我が家の庭を使わせて欲しいと依頼がありました。仮に観光バス10台で来られても影響のない庭なので、同意しました。

 

 

 

Around noon, we ate Chinese noodles then

  お昼頃、ラーメンを食べて、

 

 

 

received my mobile phone fixed.

  修理された携帯を受け取りました。

 

 

 

I visited some financial institutions then set up something with my mobile to transfer money.

  いくつか金融機関を廻り、携帯で送金できる設定をしました。

 

 

 

Around 5:30 we played at the kids’ park.

  5時半頃、キッズパークで遊びました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

we observed beetles and stag beetle,

  カブトムシとクワガタを観察して、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment