Thursday, August 17, 2023

17th Aug. Barbecue, Firework バーベキュー・花火だぞ

Barbecue, Firework

8月17日 バーベキュー・花火だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pool and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the lake Midoriko, Osakada pond and Kaito’s nursery school.

  みどり湖、小坂田池、Kaitoマン保育園経由で走りました。

 

 

 

I dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Ichina and Kaito were playing on the sofa.

  Tina姫とKaitoマンはソファで遊んでいました。

 

 

 

Around 8:30, we did radio gymnastics, Guinean edition.

  8時半頃、ラジオ体操ギニア語をやりました。全く聞き取れません()

GOPR1041 17 Aug. 2023 Radio Gymnastics, Guinean


https://youtu.be/Oy_E2sxC_5M

 

 

 

I made new fence for mini tomato. Its parent plant finished but one day, I replanted parent’s plant’s broken stem to the other place and the stem is growing.

  新しいトマトの柵を作りました。親株は枯れてしまったのですが、ある日、親株の折れた茎を植えておいたら、それは育っているのです。よかったよかった。

 

 

 

Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom and I harvested vegetables.

  Kaitoマンはアサガオを数えて、Torojiro先生は野菜を収穫しました。

 

 

 

Following that, I carried some frames of greenhouse.

  それから、いくつかビニールハウスの骨組を運びました。

 

 

 

I managed our swimming pools.

  プールを管理しました。

 

 

 

After lunch,

  昼食後、

 

 

 

we played a little,

  少し遊んで、

 

 

 

went out for shopping around 2 PM. When I visited Second Street, a sold tag is posted on the spot cooler I saw the day before yesterday. Oh man!

  2時頃、買い物に出ました。セカンドストリートで一昨日見たスポットクーラーに売約済が貼られていました。買いにきたのに・・・。

 

 

 

At new AEON mall in Murai area, I had my hair cut.

  新しい村井イオンで散髪しました。

 

 

 

We bought a many kinds of meats then went back home.

  たくさんの種類の肉を買って家に帰りました。

 

 

 

Around 5 PM, I started building fire.

  5時頃、火を起こし始めました。

 

 

 

Around 6 PM, grandparents visited us then started barbecue party.

  6時頃、じいじばあばが来て、バーベキューを始めました。

 

 

 

We ate delicious meats all we wanted until it got dark.

  暗くなるまで、おいしい肉を思う存分食べました。

 

 

 

After that, Ichina enjoyed climbing stepladder and

  その後、Tina姫は脚立登りを楽しんで、

 

 

 

Kaito enjoyed rocking chair.

  Kaitoマンはロッキングチェアを楽しみました。

 

 

 

At 7:30 PM, Osakada Fireworks display started and we watched it at a balcony. What a luxurious life, haha.

  7時半、小坂田花火大会が始まりました。バルコニーで見ました。贅沢な生活です()

 

 

 

We don’t have to be crowded with people. We watched it peacefully at home.

  人ごみにもまれることなく、平穏に花火を見ました。

 

 

 

After that, we took a bath, watched Maizen Sisters then went to bed.

  その後、お風呂に入って、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment