Friday, August 25, 2023

25th Aug. Opening ceremony of my school 自分の学校の始業式だぞ

Opening ceremony of my school

8月25日 自分の学校の始業式だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants under a carport.

  防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやりました。

 

 

 

I dried clothes outside then took Ichina to a balcony.

  洗濯物を外に干して、Tina姫をバルコニーに連れて行きました。

 

 

 

I took water from a river because Ichina and Kaito may play at Water World.

  Tina姫とKaitoマンがウォーターワールドで遊ぶかもしれないので、川から水を入れました。

 

 

 

I harvested vegetables and

  野菜を収穫して、

 

 

 

Kaito counted the numbers of wild morning glory flowers in bloom.

  Kaitoマンは野生のアサガオを数えました。

 

 

 

We touched the water just we took from a river now. It was very cold.

  川から入れたての水を触りました。とても冷たかったです。

 

 

 

After that, we ate breakfast,

  その後、朝食を食べ、

 

 

 

prepared for school then

  学校準備をして、

 

 

 

Kaito dashed to the meeting place.

  Kaitoマンはダッシュで集合場所まで行きました。

 

 

 

I saw him here as usual.

  いつも通りに見送りました。

 

 

 

Ichina watched Anpanman on a sofa then said bye-bye to me.

  Tina姫はソファの上でアンパンマンを見て、バイバイを言いました。

 

 

 

We had an opening ceremony of 2nd term at my school. We accept transfer student and teaching trainee almost at the same time. I will be super busy.

  Torojiro先生の学校で、2学期始業式がありました。転入生と教育実習生をほぼ同時に受け入れます。すさまじく忙しくなります。

 

 

 

Ichina got the Anpanman bag today.

  今日、Tina姫はアンパンマンバッグを手に入れました。

 

 

 

Ichina and Kaito enjoyed Water World after Kaito came back from school.

  Tina姫とKaitoマンは、学校から帰った後、ウォーターワールドを楽しみました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment