Wednesday, August 2, 2023

2nd Aug. Visiting a grave, Crayon Shin-chan water bottle 墓参り・クレヨンしんちゃん水筒だぞ

Visiting a grave, Crayon Shin-chan water bottle

8月2日 墓参り・クレヨンしんちゃん水筒だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants under a carport then

  防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside before Ichina woke up.

  Tina姫が起きる前に洗濯物を外に干しました。

 

 

 

We did radio gymnastics at a yard as usual.

  いつも通り庭でラジオ体操をしました。

GOPR1010 2 Aug. 2023 Radio Gymnastics


https://youtu.be/1ph4yQju9PM

 

 

 

After that, I harvested vegetables.

  その後、野菜を収穫しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Ichina and Kaito played together,

  Tina姫とKaitoマンは一緒に遊んで、

 

 

 

went to grandparents’ house then

  じいじばあばの家に行って、

 

 

 

visited a grave of grandmother’s side.

  ばあば方のお墓参りに行きました。

 

 

 

Ichina and Kaito visited there for the first time and I haven’t.

  Tina姫とKaitoマンは初めて行って、Torojiro先生は行ったことがありません。

 

 

 

At 10 AM, I visited the mobile phone shop then asked for repair. Some of its function didn’t work well.

  10時に携帯ショップで修理を依頼しました。いくつかの機能がうまく動きません。

 

 

 

After that, I went to school then tidied up the storehouse of P.E.

  その後、学校に行って、体育倉庫を整理整頓しました。

 

 

 

When I came back home, Kaito was watching Anpanman and Ichina was helping Tamami’s housework.

 家に帰った時、Kaitoマンはアンパンマンを見ていて、Tina姫はTamamiさんの家事を手伝っていました。

 

 

 

I took Kaito and visited Kaito’s favorite amusement by light dump truck.

  Kaitoマンを軽トラに乗せて、お気に入りのアミューズメントに行きました。

 

 

 

I have to transfer the data of mobile phone to replacement phone temporarily but I couldn’t transfer the point of amusement park so we needed to use it all.

  一時的に携帯データを代替機種に移行しなければならないのですが、アミューズメントのポイントがうまく移行できず、全部使う必要がありました。

 

 

 

We tried crane game of Crayon Shin-chan water bottle 12 times then got it for free thanks to the point.

  クレヨンしんちゃんの水筒のクレーンゲームに12回チャレンジして、ポイントのお陰でタダで獲りました。

 

 

 

It’s cool!

  かっこいいです!

No comments:

Post a Comment