Sunday, August 6, 2023

6th Aug. Greenhouse, Beetle ビニールハウス・カブトムシだぞ

Greenhouse, Beetle

8月6日 ビニールハウス・カブトムシだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

cleaned our district with neighbors at 6 AM.

  朝6時に地区の掃除をしました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables,

  その後、野菜を収穫して、

 

 

 

dried clothes outside.

  外に洗濯物を干しました。

 

 

 

Around 8 AM, Kaito counted the number of morning glory flowers in bloom then

  8時頃、Kaitoマンはアサガオを数えて、

 

 

 

did radio gymnastics. It was Iwate prefecture edition but I missed to record it. Oh man.

  ラジオ体操をしました。岩手弁バージョンでしたが、撮り損ねました・・・。

 

 

 

Following that, we cleaned stairs then

  それから階段掃除をして、

 

 

 

Kaito and I visited Osakada Park around 9:30 AM.

  9時半頃、小坂田公園に行きました。

 

 

 

At the event, we received 3 beetles and 1 stag beetle.

  イベントで3匹のカブトムシと1匹のクワガタをもらいました。

 

 

 

After that, I dismantled the greenhouse. I can get it for free. The ski club member Mr. Harada helped me.

  その後、ビニールハウスの解体をしました。タダでもらえます。スキークラブのHaradaさんが手伝いをしてくれました。

 

 

 

After 3 PM, Kaito and I visited Osakada Park again. Kaito wanted to play here in the morning but I had to dismantle greenhouse so Kaito was forced to came back.

  3時頃、Kaitoマンと小坂田公園にまた行きました。Kaitoマンは朝ここで遊びたかったのですが、ビニールハウスの解体があったので帰らされたのでした。

2023.08.06 Osakada Park, Trampoline


https://youtube.com/shorts/Q0jH47gZ1fA

 

 

 

After the trampoline, we played mallet golf.

  トランポリンの後、マレットゴルフをしました。

MOV_0211 2023.08.06 Osakada Park, Mallet Golf 1, Challenge again


https://youtu.be/dD9BJWQYnTg

MOV_0212 2023.08.06 Osakada Park, Mallet Golf 2, Challenge again


https://youtu.be/riGeOWUPOxI

MOV_0213 2023.08.06 Osakada Park, Mallet Golf 3


https://youtu.be/BbaqPjFMEvM

 

 

 

After the park, we played cards, Hanafuda.

  公園の後、花札をしました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

Ichina observed beetles,

  Tina姫はカブトムシを観察して、

 

 

 

We watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment