Wednesday, February 8, 2023

8th Feb. Combusion Experiment, Soccer, Switch 燃焼実験・サッカー・スイッチだぞ

Combusion Experiment, Soccer, Switch

2月8日 燃焼実験・サッカー・スイッチだぞ


 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm.

  防犯カメラ、プール、畑を確認しました。

 

 

 

After that I did combustion experiment of this Chinese stove around the entrance.

  その後、玄関付近で中国製ストーブの燃焼実験を行いました。

 

 

 

It can boil water.

  湯沸しができます。

 

 

 

I said bye-bye to my family when they were eating breakfast,

  家族が朝食を食べている時にバイバイを言って、

 

 

 

kept the heater outside then left for school.

  外でストーブを冷やして置いて、学校へ行きました。

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were waiting for me at the entarance.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンが玄関で待っていました。

 

 

 

I played soccer with Kaito at a yard.

  Kaitoマンと庭でサッカーをしました。

 

 

 

The light in a toilet stopped went out lately so I changed the bulb. New bulb was not working as well so I moved the old bulb it seemed to go out to the other toilet’s light socket at the second floor. It worked!! In short, it seems that something is wrong with switch or electric circuit.

  トイレの電球が最近切れたので新しい電球と替えました。新しい物も光りませんでした・・・。切れたと思われた物を2階のトイレの電球に使ってみると、着きました。つまり、スイッチか電気回路に問題がありそうです。

 

 

 

I called to my father Kazuo, who is an electrician, then checked some places then he said “The switch has a problem” I transferred some code to the other place then fixed the light. On the other hand, the fan of the toilet didn’t work due to the transferring, I need to buy new switch as soon as possible.

  電気屋の父Kazuoさんに電話して、色々チェックしました。どうやらスイッチに問題ありということがわかり、言われた通り、いくつかコードを入れ替えました。直りました!!が逆に換気扇が動かなくなったので、早めに壊れたスイッチを買わなければなりません。これ電気屋呼んだら5000円とか1万円とか取られるんだろうなぁ~()

 

 

 

I practiced cup and ball with Ichina.

  Tina姫とけん玉練習をしました。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment