Friday, February 10, 2023

10th Feb. Heavy Snowfall, I lost my keys 大雪・鍵を失くしたぞ

Heavy Snowfall, I lost my keys

2月10日 大雪・鍵を失くしたぞ

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm then

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

scattered sawdust at the kids’ park because it would be snowing soon. Snow works as a fixing agent, otherwise sawdust is easily blown away at the beginning.

  キッズパークに木屑をまきました。雪は定着剤として働いてくれます。まき初め、木屑は飛ばされやすいのです。

 

 

 

When I was playing with Ichina and Kaito,

  Tina姫、Kaitoマンと遊んでいる時、

 

 

 

it started snowing.

  雪が降り始めました。

 

 

 

At school, I filled these holes in the wall then

  壁の穴を塞いで

 

 

 

shoveled snow almost all day long.

  ほぼ1日中雪かきをしていました。

 

 

 

I left school around 2 PM when all students left for their home, because I need to shovel snow around my house again.

  2時頃、生徒全員が帰った後、自分も家に帰りました。家周辺の雪かきがあるからです。

 

 

 

I did snow shoveling for more than 1 hour but

  1時間以上雪かきしましたが、

 

 

 

I had another place, balcony and carport etc, to snow shovel.

  他にもバルコニーやカーポートなど雪かきする場所があります。

 

 


 I noticed that I lost keys of our house, bicycle, ski carrier etc bundled with a key ring, somewhere around a yard when I was snow shoveling.

  雪かきをしている時、キーホルダーにまとめられた、家・自転車・スキーキャリアなどの鍵を庭のどこかで失くしたと気づきました。この雪で、うちの庭で探し出すのは不可能です・・・。

 




Ichina and Tamami came back from grandparents’ house at 4 PM.

  Tina姫とTamamiさんがじいじばあばの家から4時頃帰ってきました。

 

 

 

I picked Kaito up at his nursery school. Kaito really likes snowfall.

  Kaitoマンの保育園にお迎えに行きました。Kaitoマンは雪が降るのが大好きです。

 

 

 

After that I snow shoveled the roof of a carport and a balcony.

  その後、カーポートの屋根とバルコニーの雪かきをしました。

 

 

 

Kaito played shogi with Tamami and Ichina played together with me.

  KaitoマンはTamamiさんと将棋をして、Tina姫はTorojiro先生と遊びました。

 

 

 

I bought the new switch for the light of toilet then completely solved the problem.

  トイレのライト用の新しいスイッチを買ってきて、完全に問題を解決しました。

 

 

 

We ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

We received gifts from Osaka.

  大阪から贈り物が届きました。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment