Friday, April 30, 2021

30th Apr. Birthmonth Dumpling 誕生月餃子だぞ

Birthmonth Dumpling

30日 誕生月餃子だぞ

 

 

 

 


We gathered garbage in the morning.

  朝、ゴミ拾いをしました。

 

 

 

Kaito played at the kids park,

  Kaitoマンはキッズパークで遊んで、

 

 

 

said bye-bye to two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車にバイバイを言って、保育園に行きました。

 

 

 

I visited students home.

  家庭訪問をしました。

 

 

 

In the intervals, I visited Gyouza Shokudou (dumpling restaurant) 

  合間に餃子食堂に行きました。

 

 

 

On weekdays in birthmonth, they seave us with birthmonth dumpling with a sparkler for free.

  平日の誕生月にサービス餃子を花火付きで貰えます。

 

 

 

At the last visit, I watched the limited express Azusa near Hirooka Station.

  最後の訪問で、広丘駅付近で特急あずさを見ました。

 

 

 

I brough pallets (these were supposed to be disposed) from school to my house.

  処分されるパレットを学校から家に運びました。

 

 

 

I picked Kaito up then watched passing train near his nursery school.

  Kaitoマンのお迎えに行き、保育園近くで通過電車を見ました。

 

 

 

We watched trains on a light truck.

  軽トラの上で電車を見ました。

 

 

 

We played with a soft rugby ball.

  ソフトラグビーボールで遊びました。

 

 

 

I had dinner together with my colleagues.

  同僚と夕食を食べました。

No comments:

Post a Comment