Sunday, April 25, 2021

25th Apr. We have a lot of things to do around our house 家の周りでたくさんやることがあるぞ

We have a lot of things to do around our house

25日 家の周りでたくさんやることがある

 

 

 

 


I voted in the prefecture election.

  県選挙の投票をしました。

 

 

 

I jogged with flower view as well today.

  今日もお花見をしながら走りました。

 

 

 

Luckily, I saw the passing train Azusa on the way back.

  幸運にも帰り道に通過する特急あずさを見ました。

 

 

 

Since the previous rack for drying is easy to fall down,

  前の洗濯物干しが倒れやすいので、

 

 

 

I set up another two racks at a balcony with Kaito.

  Kaitoマンともう2台の物干しをバルコニーに設置しました。

 

 

 

We played at the kids park a little.

  少しだけキッズパークで遊びました。

 

 

 

We had lunch at my favorite Chinese restaurant Zusen

  お気に入りの紫森で昼食を食べました。

 

 

 

We watched Azusa and Shinano near Shiojiri Station.

  塩尻駅の近くで、あずさと しなのを見ました。

 

 

 

 

On the way back, we visited Shiojiri-eki-nishi Park. Kaito calls the park Rocket Park

  帰りに塩尻駅西公園へ行きました。Kaitoマンはロケット公園と呼びます。

 

 

 

 

We came back home then flew a kite.

  家に帰って来て、凧を揚げました。

20210425_145147 Fly a kite 5, Kaito is flying a kite

https://youtu.be/wRBjt6mUrDc

 

 

 

 

We finished painting the handmade trampoline.

  手作りトランポリンの塗装を終えました。

 

 

 

After that we went for a walk around our house to

  それから家の近所を

 

 

 

the sightsee point, Ghost Tunnel

  観光名所おばけトンネルまで散歩に行きました。

 

 

 

I found the very old can, we used this pull-tab maybe more than 30 years ago.

  古い缶を見つけました。多分30年以上前にこのプルタブを使いました。

 

 

 

Kaito likes this ruins old Higashi Shiojiri Station. He calls it Gaikocchan=Skeleton Station

  Kaitoマンは旧東塩尻駅跡が好きです。がいこっちゃん駅と呼びます。

 

 

 

We relaxed with rocking chairs then

  ロッキングチェアでリラックスして

 

 

 

enjoyed the scenery of Hakuba and watching passing trains especially Azusa.

  白馬の景色を見るのと、通過電車あずさを見るのを楽しみました。

No comments:

Post a Comment