Sunday, April 11, 2021

11th Apr. Asahi Prime, Mitake Shrine, Watering, Badminton, Ball game あさひプライム・三嶽神社・水やり・バドミントン・ボールゲームだぞ

Asahi Prime, Mitake Shrine, Watering, Badminton, Ball game

11日 あさひプライム・三嶽神社・水やり・バドミントン・ボールゲームだぞ

 

 

 

 




Kaito was watching Anpanman in the morning.

  Kaitoマンは朝アンパンマンを見ていました。

 

 

 

At SEIYU super market, I bought a small metal tong for Kaito.

  セイユーでKaitoマン用の小さなトングを買いました。

 

 

 

We visited Asahi Prime Ski Field. It finished operations on 7 March so chair lifts were already taken off.

  あさひプライムに行きました。営業は3月7日に終わっているのでリフトが取り外されていました。

 

 

 

As the member of ski club, we pick up rubbish after snow melts, every year.

  スキークラブメンバーとして毎年雪解けの後、ゴミ拾いをします。

 

 

 

We walked up to the intermidiate station of the second chair lift line. Kaito said I want to go up to the top next year

  2本目リフトの中間駅まで歩いて上がりました。Kaitoマンは「来年は頂上まで上がりたい。」と言いました。

 

 

There was still snow.

  まだ雪がありました。



After cleaning, we ate light meals at a dining hall.

  掃除の後、食堂で軽食を食べました。

 

 

 

Following that we visited my school then took a set of badminton.

  それからTorojiro先生の学校に寄って、バドミントンセットを持って行きました。

 

 

 

We met up with Tamami at Shinmo restaurant then ate lunch there.

 鑫茂でTamamiさんと待ち合わせ昼食を食べました。

 

 

 

After lunch, Kaito and Tamami went shopping and I went back home with watching cherry blossom. Here is Mitake Shrine near our house.

  昼食後、KaitoマンとTamamiさんは買い物へ行き、Torojiro先生は花見をしながら家に帰りました。ここは近所の三嶽神社です。

 

 

 

I washed skies, boots

  スキー、ブーツ、

 

 

 

and my car.

  車を洗いました。

 

 

 

I got the special equipment to wash the bottom of cars. We need to remove a chemical, to dissolve snow, which rusts iron.

  車の底を洗う用具を買いました。車をサビさせる塩カルを取り除く必要があります。

 

 

 

I put lubrication oil into a mower.

  草刈り機に潤滑油を注入しました。

 

 

 

I bought an extension hose so

  延長ホースを買ったので、

 

 

 

We can water plants easily and

  植物に簡単に水やりができて、

 

 

 

Kaito can water his kids park from the top of the long slide.

  Kaitoマンは長い滑り台の上からキッズパークに水まきができます。

 

 

 

We played badmington in front of the entrance.

  玄関前でバドミントンをしました。

20210411_171515 Badminton Practice

https://youtu.be/WQd4Ilntdak

 

 

 

 

After that we watched Azusa at the balcony.

  それからバルコニーで特急あずさを見ました。

20210411_172446 Watching Azusa at the balcony1

https://youtu.be/trrnWratJok

20210411_173133 Watching Azusa at the balcony2

https://youtu.be/fU5pjPPhCKU

 

 

 

 

This game seems to be popular at Kaitos nursery school.

  このボールゲームがKaitoマンの保育園で流行っているようです。

20210411_173952 Playing ball-game at the balcony

https://youtu.be/EVKhl4R5au0

 

 

 

We watched Anpanman again until dinner time.

  夕食の時間までまたアンパンマンを見ました。

No comments:

Post a Comment