Monday, November 9, 2020

9th Nov. Thanks to the heater ストーブのお陰だぞ

Thanks to the heater

11日 ストーブのお陰だぞ

 

 

 

 



I dried clothes at Osaka Station (Kaito says so) in the morning.

  朝、Kaitoマンがそう呼ぶ大阪駅に洗濯物を干しました。

 

 

 

Thanks to the strong kerosen heater, I can dry 80 percent of clothes until I leave home (about 1 hour). After that electric heater and ventilation fan dry the rest (20 percent). Electric timers operate them every 2 hours.

  強力な灯油ストーブのお陰で出発まで(1時間)に洗濯物の80%が乾きます。その後は、2時間に1回タイマー制御の電気温風機と換気扇が残り20%を乾かします。何時間で100%乾いているかは家にいないので分かりません・・・。

 

 

 

Kaito chased Tammais car when she left.

  KaitoマンはTamamiさんが出発する時、車を追いかけました。

 

 

 

We played marathon then

  マラソンごっこをして、

 

 

 

scattered sawdust.

  木屑をまきました。

 

 

 

Kaito watched Anpanman DVD when he went to nursery school.

  保育園に行く時、KaitoマンはアンパンマンDVDを見ました。

 

 

 

I jogged in the morning together with my students.

  朝生徒たちと走りました。

 

 

 

I measured timber of wine barrel.

  ワイン樽の材木を測りました。

 

 

 

I have a lot of extra work expecially the job of teachers association.

  たくさんの余分な仕事があります。とくに教職員組合のお仕事・・・。

 

 

 

I gathered one huge bag of sawdust after work.

  仕事の後、巨大袋1杯分の木屑を集めました。かなりまきましたがまだまだ必要です。

No comments:

Post a Comment