Monday, November 4, 2019

4th Nov. Osaka3 大阪だぞ3

Osaka3
11日 大阪だぞ



We ate breakfast at aunts house. Kaito and Anpanman look more alike than I thought.
  伯母の家で朝食でした。Kaitoマンとアンパンマンは思っていた以上によく似ています。


 
Kaito watched trains from the bridge near aunts house. We can watch trains every minutes in Osaka city center.
  伯母の家の近くの橋から電車を見ました。伯母の家は大阪市内なので、1分ごとに電車が見られます。Torojiro先生の実家はド田舎なので2~3分に1本しか通りません・・・。




Around 10 AM, we rode on a bicycle then moved to Osaka-jo Park.
  10時頃、自転車にまたがり、大阪城公園へ移動しました。


 
It takes us 30 minutes by bicycle.
  自転車で20分かかります。




First we enjoyed the long slide. We needed to wait for 20 minutes to get to the top.
  最初に長い滑り台を楽しみました。頂上に着くまで20分待ちました。




After 1 minutes slide, we went down. We did it twice.
  1分滑って下まで降りました。2回やりました。
191104_103635  At Osaka-jo Park, Long slide





After that we took the road train looks like Steam Locomotive.
  その後、SLに似た電車(車?)に乗りました。
191104_113343  At Osaka-jo Park, from the road train looks like Steam Locomotive
https://youtu.be/245Q8q39xhA




Kaito found Osaka-jo Castle, barrier-free castle.
  Kaitoマンは大阪城を見つけました。さすが農民出身の秀吉!負傷した侍も天守閣に戻れるようエレベーター・エスカレーター完備!財源も確保する為、観光客の心理をついた海遊館とのセット券を販売するなど様々な工夫がされています。





We had a very good time there.
  楽しく過ごしました。
191104_121446  At Osaka-jo Park, Kaito goes down the steep slope
https://youtu.be/P8jYpfq0lfQ






I ate my favorite thick white noodles while Kaito and Tamami were eating bread. It takes me 5 minutes from Osaka-jo by bicycle.
  KaitoマンとTamamiさんがパンを食べている時、お気に入りのうどんを食べました。大阪城からチャり5分です。




On the way back to aunts house, we bought some souvenirs.
  伯母の家への帰り道にお土産を買いました。




Around 2:30 we left my aunts house.
  2時半頃、伯母の家を出ました。




At 3:15, we departed from Osaka.
  3時15分、大阪を出ました。
191104_151011  At Tsuruhashi Station, Kaito waves hands to trains
https://youtu.be/Bs9KU8deO9U





At Ise-Nakagawa Station, we transfered train to Vista Car to take the seat of 2nd floor.
  伊勢中川で、ビスタカーの2階席に座る為に電車を乗り換えました。
GOPR0795  4 Nov. 2019 At Ise Nakagawa Station, Vista Car, get into its 2nd floor
https://youtu.be/l2lsu94uX6s




At Nagoya Station, I ate buckwheat noodles and bowl of rice, then Kaito and Tamami ate bread.
  名古屋で、Torojiro先生は蕎麦とどんぶりを食べ、KaitoマンTamamiさんはパンを食べました。






From Nagoya to Shiojiri, we took Shinano and arrived at our house around 9 PM. It was a great journey.
  名古屋から塩尻までしなのに乗り、家に9時頃着きました。よい旅行でした。

No comments:

Post a Comment