Saturday, November 2, 2019

2nd Nov. Osaka1 大阪だぞ1

Osaka1
11日 大阪だぞ




Around 7 AM, we arrived at Shiojiri Station then
  朝7時頃塩尻駅について、


 
took the limited express Shinano bound for Nagoya.
  名古屋行き特急しなのに乗りました。





We couldnt buy reserved seat and couldnt find available seat so we were forced to keep standing at an aisle. Thanks to my folding chair, Kaito managed to sit down and fall asleep on the way.
  予約席が取れず、空いた席も見つけられず、通路で立ち続けました。折り畳み椅子のお陰でKaitoマンは何とか座れて、眠れました。





Around 9:30, we arrived in Nagoya then I ate noodles, Kaito and Tamami ate bread.
  9時半頃、名古屋について、Torojiro先生はきし麺を、KaitoマンTamamiさんはパンを食べました。


 
We took Kintetsu Urban Liner from Nagoya.
  名古屋から近鉄アーバンライナーに乗りました。





On the way, Kaito watched a lot of Kintetsu trains.
  途中Kaitoマンはたくさんの近鉄電車を見ました。





At 12, we got to Osaka Tsuruhashi Station.
  12時に鶴橋に着きました。





We had lunch at Namba Station then
  難波で昼食を食べて、





took the limited express Southern of Nankai railway company. Kaito knows Southern well because he is watching its DVD.
  南海特急サザンに乗りました。Kaitoマンはサザンをよく知っています。DVDを見ているからです。





We visited Rinku Town Station then enjoyed the shop similer to Sato Elephants shop.
  りんくうタウン駅に行って、SATOのゾウさんのお店に似ている店を楽しみました。





We took train again, cross the Osaka Bay by train then  
  もう一度電車に乗り、大阪湾を電車で渡り、
191102_150510 On the way to Kansan Airport, from a train
https://youtu.be/0m9jc1fHxSA





arrived at Kansai Airport.
  関空に着きました。





We watched airplanes a little.
  ちょっと飛行機を見ました。





On the way back we took the limited express Rapi:t at last.
  帰りに、ついに特急ラピートに乗りました。
191102_155755 At Kansai Airport railway station, Rapit
https://youtu.be/KgH9opPdJXk
GOPR0784 2 Nov. 2019 At Kansai Airport railway station, Rapit
https://youtu.be/I9AKOke1bgs

GOPR0785 2 Nov. 2019 At Kansai Airport railway station, Get into Rapit
https://youtu.be/bUL2bhyTtnE





Kaito really likes Rapi:t. He has its toy train, water pistol, book and DVD.
  Kaitoマンはラピートが大好きです。ラピートのプラレール、水鉄砲、本、DVDを持っています。





We crossed Osaka Bay by Rapi:t then enjoyed luxurious time.
  ラピートで大阪湾を渡り、贅沢な時間を過ごしました。





It will be Kaitos unforgettable memory.
  Kaitoマンにとって忘れられない思い出になるでしょう。





Around 5:30 we arrived at Higashi Hanazono then walked to the restaurant via Hanazono Rugby Stadium.
  5時半頃、東花園について、花園ラグビー場経由でレストランへ歩いて行きました。





We had a very good time with my parents.
  両親と良い時間が過ごせました。





Kaito must be tired because we took a long-distance trains and visited a lot of places. 
 長距離電車に乗ったのと、たくさんの場所を訪れたのでKaitoマンは疲れていたに違いありません。

No comments:

Post a Comment