Saturday, April 20, 2019

20th Apr. Nagano City 長野市だぞ

Nagano City
20日 長野市だぞ





I put a ShinkansenDr. Yellow toy beside Kaito.
  Kaitoマンのそばに新幹線ドクターイエローを置きました。


 
He said Dr. Yellow!
  買った時、ちょっと古いかな~。黄色い電車・・・黄色い新幹線・・・とか言うかなぁと思っていましたが、Kaitoマンは「0系ドクターイエロー!」と言いました。



I asked Kaito to sit on the chair for his swing which I started making yesterday. I cheked its size.
  昨日作り始めたKaitoマンのブランコ椅子に座るように頼みました。サイズを確認しました。



We left for Nagano around 10 AM. At the Tanuo gas station, I put gas in my car. Oh, my birthday is coming soon.
  10時頃、長野に向けて出発しました。Tanuoで給油しました。おぉ誕生日がもうすぐ来るのか~



At Obasute Service Area, we had a short break.
  姨捨SAで休憩しました。



Around 12:30, we arrived in Nagano.
  12時半頃長野に入りました。



We visited Jindai-Sakura, 2,000 years old cherry tree.
  樹齢2000年の神代桜を訪れました。



It had not bloomed yet.
  まだ咲いていませんでした。



We had lunch at Ohkubono-chaya restaurant where I used to do part-time-job when I was university student.
  大学の時にバイトしていた大久保の茶屋で昼食でした。



They served a lot of extra food for us. We really appreciate!
  たくさんおまけをいただきました。ありがとうございます!


 
We saw around a lot of shops.
  たくさんお店を廻りました。



We visited Big Hat, Ice hockey place in 1998 of Nagano Olympics game, then finished reception.
  長野オリンピックアイスホッケー会場のビッグハットで受付を済ませました。




There are a lot of attractive corner every year.
  毎年たくさん魅力的なコーナーがあります。



We arrived at Sumire-sou hotel at 7:30 PM and ate dinner.
  7時半にすみれ荘について、夕食でした。



Kaito didnt fall asleep as usual maybe because he was so excited.
  Kaitoマンはいつものように眠りませんでした。興奮していたからでしょう。

No comments:

Post a Comment