Monday, July 15, 2019

15th Jul. TOMICA Exhibition トミカ博だぞ

TOMICA Exhibition
15日 トミカ博だぞ



I jogged in the morning. On the way I saw the commuter train I always see off with Kaito at 7:30 AM.
  朝走りました。途中で、いつもKaitoマンと7時半に見送っている通勤電車を見ました。





Kaito was watching TV.
  Kaitoマンはテレビを見ていました。





Around 11 AM, we left for Nagano city. On the way, we ate soft ice cream at Azusagawa Service Area.
  11時頃、長野に向けて出発し、途中梓川SAでソフトクリームを食べました。





Around 1 PM, we arrived in Nagano then had lunch at the family restaurant, Gusto
  1時頃長野市について、ガストで昼食でした。





Around 2:30 PM, we arrived at Big Hat and participated in TOMICA exhibition.
  2時半頃、ビックハットについて、トミカ博に参加しました。





There were a lot of attractive things to watch,
  たくさん魅力的な見る物があり、




190715_150113 TOMICA exhibition 1 balls

190715_155112 TOMICA exhibition 2 handle

190715_155400 TOMICA exhibition 3 tires

190715_155517 TOMICA exhibition 4 tires2

190715_155606 TOMICA exhibition 5 tires 3


attractive things to experience and
  魅力的な体験する物があり、




attractive things to buy...
  魅力的な買う物がありました・・・。





We were not allowed to cross the bar but...
  この棒を越えてはいけませんが・・・おい!Kaitoマン!!
190715_155922 TOMICA exhibition 6 sneaking





There were also attractive things outside.
  外にも魅力的な物がありました。





Kaito got these precious things which are not for sale.
  Kaitoマンは非売品で貴重な品を手に入れました。ラピートもイベント限定だそうです。





On the way back, we had dinner at Obasute Service Area.
  姨捨SAで帰りに夕食を食べました。疲れていましたので・・・


 
Tamami bought TOMICA mug for Kaito.
  TamamiさんはKaitoマンにトミカマグカップを買いました。





Kaito is pretending to set a battery.
  Kaitoマンは電池を入れているフリをしています。






Kaito played with the limited express Rapit, I bought for Kaito, and miniature cars, he got today, all he wanted.
  今日買った南海ラピートと手に入れたトミカで心ゆくまで遊びました。

No comments:

Post a Comment