Tuesday, February 6, 2024

6th Feb. Snow Shoveling 雪かきだぞ

Snow Shoveling

2月6日 雪かきだぞ

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

shoveled snow at a balcony and around the entrance,

  バルコニーと玄関付近で雪かきをして、

 

 

 

checked security camera, swimming pools but didn’t water plants.

  防犯カメラ、プールは確認しましたが、植物には水をやりませんでした。

 

 

 

After that, I shoveled snow out of our site.

  その後、敷地の外の雪かきをしました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then ate breakfast together. Tamami took him to his school because it started later and there was a lot of snow on the road due to heavy snowfall.

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を一緒に食べました。TamamiさんがKaitoマンを送って行きました。大雪で学校が遅く始まるのと、道にたくさん雪があったからです。

 

 

 

Our schoolyard were covered with snow.

  校庭は雪で覆われました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはアンパンマンを見ていました。

 

 

 

We ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

played dodge ball at Japanese-style rooms,

  和室でドッヂボールをして、

 

 

 

took a bath, watched tablet PC, read books then went to bed.

  お風呂に入って、タブレットを見て、本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment