Monday, February 5, 2024

5th Feb. Heavy Snow, Scatter wood chips 大雪・木屑をまくぞ

Heavy Snow, Scatter wood chips

2月5日 大雪・木屑をまくぞ


 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up, prepared for school then

  Kaitoマンは起きて、学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place from the entrance.

  玄関から集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichina woke up, saw me off,

  Tina姫は起きて、Torojiro先生を見送って、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

played at a living room,

  居間で遊んで、

 

 

 

went shopping with Tamami then

  Tamamiさんと買い物に行って、

 

 

 

ate lunch at home.

  家で昼食を食べました。

 

 

 

I played the drum with my students.

  生徒たちと太鼓練習をしました。

 

 

 

Since it started snowing heavily, we left school earlier and I decided to pick Kaito up at his school.

  雪が激しくなったので、早く学校を出て、Kaitoマンのお迎えに行くことにしました。

 

 

 

I came back home first then changed car to light dump truck because the road around his school is narrow and it might be narrower due to snow.

  まず家に帰って、軽ダンプに乗り換えました。Kaitoマン学校付近の道が狭くて、雪のせいでもっと狭くなっていたかも知れないからです。

 

 

 

I picked Kait up around 3 PM.

  3時頃、Kaitoマンを迎えました。

 

 

 

I shoveled snow then

  雪かきをして、

 

 

 

scattered wood chips at kids’ park. Snow works as fixer.

  木屑をまきました。雪が定着剤のように働きます。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played dodge ball at Japanese-style rooms until bath time, read books then went to bed.

  お風呂まで和室でドッヂボールをして、本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment