Wednesday, February 21, 2024

21st Feb. New Workplace 新しい職場だぞ

New Workplace

2月21日 新しい職場だぞ

 

 

I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito prepared for school,

  Kaitoマンは学校準備をして、

 

 

 

walked to school in the rain.

  雨の中学校まで歩いて行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After I left home, Ichina woke up, ate breakfast,

  Torojiro先生が出発してからTina姫は起きて、朝食を食べて、

 

 

 

went shopping with Tamami then

  Tamamiさんと買い物に行き、

 

 

 

got the Anpanman character figure “Roll Pan-na”

  アンパンマンキャラのロールパンナお姉ちゃんを手に入れました。

 

 

 

I played new sports “ladder getter” with my students.

  生徒たちとラダーゲッターをしました。

 

 

 

After school, I made a visit to my new workplace. I will be transferred next school year at last. I’ve worked my present school for 8 years.

  放課後、新しい職場へ挨拶に行きました。8年間務めた今の学校をようやく異動となります。

 

 

 

The school is close to my favorite Chinese noodles restaurant. I visited the restaurant on the way back, then got this toy shark.

  その学校はお気に入りラーメン屋の近くです。帰りに寄って、サメを手に入れました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing at a living room.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは居間で遊んでいました。

 

 

 

Ichina watched Anpanman with an Anpanman umbrella.

  Tina姫はアンパンマンの傘と一緒にアンパンマンを見ました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read books then went to bed.

  タブレットを見て、本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment