Saturday, February 3, 2024

3rd Feb. Kaito took ski lessons again, Bean Throwing またKaitoマンのスキーレッスン・節分だぞ

Kaito took ski lessons again, Bean Throwing

2月3日 またKaitoマンのスキーレッスン・節分だぞ

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

Kaito and I visited Asahi Prime Ski Field.

  KaitoマンとTorojiro先生はあさひプライムスキー場に行きました。

 

 

 

We prepared for ski until 9:30.

  9時半までスキー準備をしました。

MOV_1403 2024.02.03 Asahi Prime 1, Free


https://youtu.be/Uv-OWMQteIo

 

 

 

We started ski lesson. Kaito stayed in the second highest level group and I took charge of the highest-level group.

  スキー講習を始めました。Kaitoマンは2番目に高いレベルの班に留まり、Torojiro先生は一番上手な班に移動しました。

 

 

 

While I was teaching ski, sometime I watched Kaito.

  スキーを教えながら、たまにKaitoマンの様子を見ました。

 

 

 

Today’s lunch at the restaurant.

  今日のレストランでの昼食。

 

 

 

Kaito was taking lesson gently.

  Kaitoマンは行儀よくレッスンを受けていました。

MOV_1411 2024.02.03 Asahi Prime 2, taking lesson


https://youtu.be/QzUV4NYmSo0

 

 

 

We finished the lesson at 2:15 PM,

  2時15分にレッスンを終えて、

 

 

 

had a closing ceremony, received certificate of completion.

  閉会式で修了証をもらい(特別保護者付きの写真も()

 

 

 

left there around 4 PM.

  4時頃出発しました。

 

 

 



When we came back home, we had a bean throwing ceremony with grandparents.

  家に帰った時、じいじばあばと節分をしました。

 

 

 

We chased away demons.

  鬼を追い払いました。

 

 

 

After bath, we watched tablet PC then went to bed.

  お風呂の後、タブレットを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment