Sunday, January 9, 2022

9th Jan. Ward Off Evil Fortune 厄除けだぞ

Ward Off Evil Fortune

日 厄除けだぞ

 

 

 


I walked on the snowy road then participated in a meeting of our district at a public hall.

 雪道を歩いて行って、公民館の会議に参加しました。

 

 

 

Kaito played together with Ichina,

  KaitoマンはTina姫と遊んで、

 

 

 

ate Doraemon Lunch Box in our car.

  車内でドラえもんランチを食べました。

 

 

 

After that we visited Hourinji Temple to ward off us from evil.

  それから厄除けに宝輪寺へ行きました。

 

 

 

First Kaito rang a bell,

  まずKaitoマンは鐘を鳴らして、

 

 

 

drew a written fortune and got very good luck then

  おみくじで大吉を引いて、

 

 

 

drank miso soup with several vegetables.

  けんちん汁を飲みました。

 

 

 

After that we shopped at reuse shops.

  それからオフハウスとセカストに行きました。

 

 

 

Ichina looks tired after we go out it cant be helped because she is a baby.

  外出の後はTina姫は疲れているようです。赤ちゃんだから当然ですね。

No comments:

Post a Comment