Friday, January 14, 2022

14th Jan. Sledding at our yard 庭でそりだぞ

Sledding at our yard

14日 庭でそりだぞ

 

 

 

 


I shoveled snow around the entrance of our yard and

  庭への入口周辺と

 

 

 

balcony.

  バルコニーを雪かきしました。

 

 

 

When I was drying clothe, Ichina was sleeping peacefully.

  洗濯物を干している時、Tina姫はすやすや眠っていました。

 

 

 

Kaito dashed on the ladder on snow,

  Kaitoマンは雪の上のラダー上をダッシュして、

 

 

 

rode on the sled I pulled.

  Torojiro先生が引くそりに乗りました。

 

 

 

The 4-meter-size slide helped us playing sled. We dont have to make a snow hill for sled.

  4mの滑り台はそりの為に雪山を作らなくていいので、助かります。

 

 

 

We watched two commtuer trains as usual.

  いつも通り2本の通勤電車を見ました。

 

 

 

At his nursery school, he found the school ground covered with snow then said Fresh Snow then started running.

   保育園に雪の園庭を見た時、「新しいフカフカだ~」と言って走り始めました。スキー場のようなのでしょう。

 

 

 

We played the game fukuwarai then

  福笑いをして、

 

 

 

made a snowman.

  雪だるまを作りました。

 

 

 

Kaito made the glasses at his nursery school.

  Kaitoマンは保育園でメガネを作りました。

No comments:

Post a Comment