Thursday, January 20, 2022

20th Jan. Outer Wall 外壁だぞ

Outer Wall

20日 外壁だぞ

 

 

I dried clothes when Ichina was sleeping.

  Tina姫が眠っている時に洗濯物を干しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito dashed on the ladder and I set up the outer wall, for our new playground equipment, in front of the long slide.

  Kaitoマンはラダー上をダッシュして、Torojiro先生は長い滑り台の前に新しい遊具の外壁を設置しました。

 

 

 

Kaito stood on the frozen puddle.

  凍った水溜まりの上に立ちました。

 

 

 

After that he played marathon,

  それからマラソンごっこをして、

 

 

 

watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

At school, I made cutting boards together with my students,

  学校で、生徒たちと一緒にまな板を作って、

 

 

 

gathered sawdust then

  木屑を集めて、

 

 

 

played jenga.

  ジェンガをしました。

 

 

 

I cannot remember why I took the photo of a heater.

  なぜこのストーブの写真を撮ったか思い出せません・・・。

 

 

 

I scattered sawdust inside of the outer wall then

  外壁の中に木屑をまいて、

 

 

 

spreaded a tarp there.

  そこにブルーシートを敷きました。

 

 

 

 

Ichina trained her neck with watching TV.

  Tina姫はテレビを見ながら首を鍛えました。

 

 

 

I made this special coaster for wine glass.

  ワイングラス用の特別なコースターを作りました。

No comments:

Post a Comment