Monday, January 8, 2018

8th Jan. Talisman 厄除けだぞ

Talisman
1月8日 厄除けだぞ



Lately Kaito takes a broom and dustpan then tries to clean the room.
  最近Kaitoマンはほうきとちり取りを持って掃除しようとします。


We visited the temple
  お寺に行きました。


called Hourinji.
  宝輪寺です。


We drew a written fortune and I bought a talisman.
  おみくじを引いて、厄除けを買いました。


We had lunch at the supermarket.
  スーパーで昼を食べました。








Following that I visited my home ski field and
  その後、ホームゲレンデへ行き、


gave a ski lesson.
  スキーレッスンをしました。


On the way back, I worked at my school a little.
  帰りに学校で少し働きました。


Kaito is always looking for something.
  Kaitoマンはいつも何か探しています。

No comments:

Post a Comment