Saturday, January 6, 2018

6th Jan. The first sled challenge in 2018 初そりだぞ

The first sled challenge in 2018
1月6日 初そりだぞ


This is my souvenir I bought yesterday in Nagano city. Kaito pointed it and said “Wanwan=dog”.
  長野で買ったお土産です。Kaitoマンは指さしてワンワンと言いました。




This is the toy I got yesterday at APINA. Kaito is reallly interested in it.
  昨日アピナで手に入れたおもちゃです。Kaitoマンはとても興味を示しています。



After breakfast,
  朝食の後、


I received my car at MAZDA dealer.
  MAZDAさんで車を受取りに行き、

I waxed skies and then,
  スキーにワックスをかけ、






We moved to Yabuhara to enjoy sled.
  そりを楽しみにやぶはらへ行きました。


When we call his name, Kaito raises his hands.
  Kaitoマンは名前を呼ばれると両手を挙げます。


Sometimes he yells.
  たまに叫びます!




He didn't cry this time.
  Kaitoマンは今回泣きませんでした。


We did it much better than last time.
  前回よりずっとうまくできました。
[Movie] Kaito sledded for the first time in 2018動画:(20sec)



We may be able to take chair lifts next time.
  次回はリフトに乗れるかもしれません。




Alhought Kaito didn’t cry at the ski field, he cried as usual when Tamami brushed his teeth.
  Kaitoマンはゲレンデでは泣きませんでしたが、歯磨きはいつも通り泣きました。




Kaito watched Anpanman English DVD.
  アンパンマンの英語DVDを観ました。

No comments:

Post a Comment