Monday, January 1, 2018

1st Jan. Happy New Year 2018 2018年あけましておめでとうだぞ

Happy New Year 2018
1月1日 2018年あけましておめでとうだぞ

 


I wish you a happy New Year.
  あけましておめでとうございます。今年もよい1年でありますように!

 

Kaito was sleeping when we were seeing the old year out.
  Kaitoマンは年越しの時寝ていました。

 

Since it was New Year's Day,
  元旦なので

 

I went skiing as usual.
  いつも通りスキーに行きました。

 

 
First I moved to the top of the ski field.
  まずスキー場の頂上まで行きました。

 

 
I prayed for safe ski in 2018.
  2018年、安全にスキーできることをお祈りしました。


 
In the afternoon, I walked to the post office and mailed New Year’s cards which I didn’t send last month.
  午後、先月出していなかった年賀状を投函しに郵便局まで歩いていきました。

 
 

We moved back to our home temporarily and checked if there are New Year’s cards in a mailbox.
  自宅にちょっと戻り、年賀が届いているかどうかしらべました。

 
 

After I washed car,
  車を洗ってから、

 
 

We moved to Tamami’s parents’ house again.
  また実家へ行きました。

 


We will stay here until around 5 Jan.
  5日あたりまで実家にお世話になります。

No comments:

Post a Comment