Tuesday, January 2, 2018

2nd Jan. Kaito bought a kite. Kaitoマンカイトを買ったぞ

Kaito bought a kite.
1月2日 Kaitoマンカイトを買ったぞ
 
 
 
Kaito opened the door and then
  Kaitoマンはドアを開けて
 
walked around Tamami’s parents’ house.
  実家中を歩き周りました。
 
 
First, we visited Arei Shrine near our house.
  まず家の近所の阿禮神社にお参りしました。
 
 
Kaito watched dogs for a while at CAINZ HOME and he said “Wanwan=dog”
  カインズホームで犬を見ました。ワンワンと言いました。
 

At Chino city, we had lunch.
  茅野で昼ごはん。
 
Maybe this is the third Don Quixote in Nagano.
  長野県内3番目のドンキホーテだと思います。
 
We went and worship at Koyasu Shrine,
  子安神社と
 

Suwa Taisha Shrine, Maemiya,
  諏訪大社前宮、
 
Suwa Taisha Shrine, Kamisha Honmiya,
  諏訪大社上社でお参りしました。
 
 
There were a great many people.
  人がいっぱいでした。
 
 
Our written fortunes were so so.
  おみくじはまぁまぁでした。
 
 
We bought a Kite, decorations for the New Year, for Kaito.
  正月飾りのカイトをKaitoマンに買いました。
 
 
This is the year of dog in Chinese astrology. This is the word Kaito can pronounce Wanwan.
  今年の干支は戌なので、Kaitoマンの発音できるワンワンです。
 
We visited Lake Walk and Kaito rode on Doraemon car.
  レイクウォークに行って、ドラえもんカーに乗りました。
 
Kaito points at what he wants to eat next.
  Kaitoマンは次に食べたいものを指さします。
 
 
He is a happy baby.
  幸せ赤ちゃんです。

No comments:

Post a Comment