Thursday, January 2, 2020

2nd Jan. First visit to the shrine 初詣だぞ

First visit to the shrine
日 初詣だぞ






Kaito put on his jacket by himself.
  Kaitoマンは自分でジャンパーを着ました。


 
We visited the first sale of the year.
  初売りに行きました。





At Akanoren,
  あかのれんで、





We got an Anpanman bus that only the first 2 person can buy.
  先着2名のアンパンマンバスを買いました。開店前20分並びました。





We lent Thomas & Friends DVD,
  トーマスのDVDを借りて、





watched dogs and cats
  わんちゃん、ねこちゃんを見て、





and played at the kids park.
  キッズパークで遊びました。





Following that we visited Suwa city then had lunch at Ichiban-shokudou restaurant.
  その後、諏訪を訪れ、いちばん食堂で昼食を食べました。





Suwa Taisha Shrine was crowded with people paying their first visits of the year.
  諏訪大社本宮は、初詣の人でにぎわっていました。





We worshipped and Kaito prayed that his chubbiness is gone.
  お祈りしました。Kaitoマンはぽちゃぽちゃが飛んでいきますようにと祈りました。





Kaito got a kite as usual.
  いつも通りKaitoマンはカイトを手に入れました。





Our written fortune were so so.
  おみくじはまぁまぁでした。




We visited LAKE WALK shopping mall then went back home.
  レイクウォークによって、家に帰りました。





Kaito likes the Anpanman bus.
  Kaitoマンはアンパンマンバスを気に入りました。


 
We had dinner party at Tamamis parents house.
  Tamamiさんの実家で夕食会でした。


 
By the way I got this smart watch not at a shop but on the Internet.
  ところで、Torojiro先生はスマートウォッチを店ではなく、ネットで買いました。GPS付7000円でした。






No comments:

Post a Comment