Sunday, August 15, 2021

15th Aug. The road changed to a river 道が川になったぞ

The road changed to a river

15日 道が川になった

 

 

 

 


It continued raining all night so the river beside our house became like a river and

  一晩中雨が降っていたので、家の近くの道が川のようになり、

GOPR0761 15 Aug. 2021 The road beside our lot is like a river


https://youtu.be/hIvawPeSuvw

 

 

 

 

flew into our lot. Oh man! But we dont have to care about it because our house is 150 feel away from the end of the point.

  敷地に流れこみました。でも気にすることはありません。敷地内ですが、この場所は住んでいる家からは50m離れているので、濡らしておけばいいのです。

 

 

 

 

The river beside our backyard was swollen more than yesterday.

  裏庭近くの川は昨日より水かさが増しました。

GOPR0762 15 Aug. 2021 Swollen river due to heavy rain for many hours


https://youtu.be/4fOgmoabdmY

 

 

 

Kaito watched tablet PC then

  Kaitoマンはタブレットを見て、

 

 

 

drew pictures.

  絵を描きました。

 

 

 

Around noon, I cooked Okonomiyaki, a meat and vegetable pancake.

  お昼頃お好み焼きを作りました。

 

 

 

I received ink set of PC printer.

  パソコンプリンタのインクを受け取りました。

 

 

 

I repaired the electric kettle to sell it.

  売るために電気ポットを修理しました。

 

 

 

At Second Street, Kaito bought Anpanman self-righting dharma doll that Kaito really wanted since last week.

  Kaitoマンはセカンドストリートで先週から欲しかったアンパンマン起き上がりこぼしを買いました。

 

 

 

At dinner time, I cooked Okonomiyaki again from leftovers of its dough.

  夕食で具材の残り物からまたお好み焼きを作りました。

 

 

 

We watched tablet PC together with Ted bear.

  テッドくまさんとタブレットを見ました。

No comments:

Post a Comment