Monday, February 7, 2022

7th Feb. Rice, Wiring 米・配線だぞ

Rice, Wiring

日 米・配線だぞ

 

 

 

 

I dried clothes while Ichina was sleeping.

  Tina姫が眠っている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito came into a study then played the game of scissors-paper-rock on TV.

  Kaitoマンは書斎に入ってきて、めざましじゃんけんをしました。

 

 

 

Kaito played on ice,

  Kaitoマンは氷の上で遊んで、

 

 

 

played marathon,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

MY school was closed for 3 days due to the corona virus so I cut garlic.

  学校がコロナのせいで3日間休校になりました。なのでニンニクを切りました。

 

 

 

When Ichina and Tamami went to grandparents house

  Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家に行く時、

 

 

 

I washed Tamamis car then

  Tamamiさんの車を洗い、

 

 

 

checked our garlic sprouting up.

  ニンニクの芽が出ているのを確認しました。

 

 

 

We bought a big bag of rice, about 70 pounds, from our neighbor Mr. Komatsu.

  隣人のKomatsuさんから大袋の米30kgを買いました。はぜがけで乾かした米で、6,000円。激安です。

 

 

 

He told me how to use a rice-polishing machine.

  精米機の使い方を教えてくれました。300-400円で、30kgの約1割削られます。

 

 

 

After lunch,

  昼食を食べた後、

 

 

 

I set up another two security cameras properly.

  もう2台の防犯カメラを適切に設置しました。

 

 

 

Since these two cameras solar panels are not working, I plugged in them from outlets outside. I changed the situation to the outlet inside. Otherwise stealers can turn off its switch easily.

  これら2台のカメラはソーラーパネルが壊れていたので、外電源で繋いでいました。それを内電源からに替えました。そうしないと盗人が簡単に電源を切れますので。

 

 

 

At last, I finished setting up 8 security cameras properly.

  やっと8台の防犯カメラを適切に設置できました。

 

 

 

I went shopping then picked Kaito up on the way back.

  買い物に行って、帰りにKaitoマンを迎えました。

 

 

 

Ill make hurdles soon.

  もうすぐハードルを作ります。

 

 

 

Kaito checked the ski field we will visit soon.

  Kaitoマンはもうすぐ行くスキー場を調べました。

 

 

 

Ichina watched Beijing Winter Olympics Game, ski jump, on TV.

  Tina姫は北京冬季オリンピックのスキージャンプを見ました。

No comments:

Post a Comment