Tuesday, February 1, 2022

1st Feb. Just in case 念のためだぞ

Just in case

日 念のためだぞ

 

 

 

 

I dried clothes while Ichina was sleeping.

  Tina姫が眠っている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito dashed on the ladder,

  Kaitoマンはラダーをダッシュして、

 

 

 

played on ice,

  氷の上で遊んで、

 

 

 

played marahton,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

said bye-bye to two commuter trains then went to nursery school.

  2本の通勤電車にバイバイを言って保育園に行きました。

 

 

 

I jogged together with my students.

  生徒たちと走りました。

 

 

 

I gathered sawdust not for my house yard but to clean woodwork classroom.

  木屑を集めました。家の庭の為ではなく、キレイな木工室の為です(笑)

 

 

 

We made cutting boards from a lid of wine barrel as usual.

  いつも通り、ワイン樽のふたからまな板を作りました。

 

 

 

I reserved a vaccine of corona virus on line.

  ネットでコロナワクチン予約をしました。

 

 

 

Just in case, I decided to eat dinner apart from my family.

  念のためしばらく家族と離れて夕食を食べることにしました。

No comments:

Post a Comment