Thursday, February 3, 2022

3rd Feb. Bean Scattering Ceremony 豆まきだぞ

Bean Scattering Ceremony

日 豆まきだぞ

 

 


I dried clothes while Ichina was sleeping.

  Tina姫が眠っている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

Kaito threw ice,

  Kaitoマンは氷を投げ、

 

 

 

dashed on the ladder,

  ラダー上をダッシュして、

 

 

 

played marathon,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

went to nursery school together with Tamami and Ichina.

  Tamamiさん、Tina姫と一緒に保育園に行きました。

 

 

 

I visited ceramic art classroom. They prepared for the sale but it was canceled.

  粘土室を訪れました。販売準備をしていましたが、中止になりました。

 

 

 

I maintained our machine tools.

  工作機械を整備しました。

 

 

 

After work, I repaired the equipment for my mobile phone and made coasters for wineglass.

  仕事の後、携帯電話用の装置を修理して、ワイングラス用のコースターを作りました。

 

 

 

While I was making them, Kaito showed Tamami his work then

  Torojiro先生が製作をしている時、KaitoマンはTamamiさんに作品を見せ、

 

 

 

did the bean-scattering ceremony celebrating the coming of spring.

  節分の豆まきをしました。

 

 

 

I watched him on the screen of my mobile phone from security camera.

  豆まきKaitoマンを防犯カメラからの映像を携帯画面で見ました。

 

 

 

When I came back home, Kaito was eating rolled sushi we ate at bean-scattering ceremony.

  家に帰った時、Kaitoマンは恵方巻を食べていました。

 

 

 

Our kids are super healthy.

  うちの子ども達は超健康です。

No comments:

Post a Comment