Sunday, February 6, 2022

6th Feb. Decision 確定だぞ

Decision

日 確定だぞ

 

 

 

Kaito went downstairs by himself.

  Kaitoマンは自分で1階に降りて行きました。

 

 

 

Ichina, Kaito and Tamami went to grandparents house,

  Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんはじいじばあばの家に行って、

 

 

 

visited i-city then played games.

  アイシティに行ってゲームをしました。

 

 

 

I was supposed to be in charge of an examiner of official ski certification but just in case, I canceled it then decided to stay home. In short I could add a lot of garlic to meal.

  スキー検定の検定員をする予定でしたが、念のためキャンセルして、家にとどまりました。つまりニンニクをたくさん入れられるということです。

 

 

 

I washed CX-5,

  CX-5を洗って、

 

 

 

set up one security camera correctly and properly.

  適切に防犯カメラを設置しました。

 

 

 

I fixed the door of the storehouse.

  イナバ物置の扉を直しました。

 

 

 

I used the long wooden bar and set up another security camera at the other corner of our lod.

  長い木の棒を使って、他の防犯カメラを他の角に設置しました。

 

 

 

 

Now we have 8 security cameras around our house.

  今家の周りに8台の防犯カメラがあります。セキュリティ会社に依頼すると数百万かかるところ、工夫して8台4万円弱で設置できました。安全に繋がる面白い趣味ができました!

 

 

 

 

In the evening, I went shopping.

  夕方綿半へ買い物に行きました。

 

 

 

Kaito won third prize in Nomugi-touge lottery we entried maybe when we visited 1 month ago.

  多分1か月位前に野麦峠へ行った時、応募したハガキで、Kaitoマンが3等賞に当たりました。Torojiro先生は外れました。

No comments:

Post a Comment