Tuesday, February 15, 2022

15th Feb. Hina Dolls 雛人形だぞ

Hina Dolls

15日 雛人形だぞ

 

 

 

 



When I was drying clothes inside and Kaito was walking in the room, Ichina woke up.

  Torojiro先生が洗濯物を干していて、Kaitoマンが部屋を歩いていた時、Tina姫が起きました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito played on the snow slide.

  Kaitoマンは雪の滑り台をしました。

 

 

 

Following that Kaito waved his hand to two commuter trains then went to nursery school.

  それからKaitoマンは2本の通勤電車に手を振って、保育園に行きました。

 

 

 

At school, I made a snowman together with my student.

  生徒と一緒に雪だるまを作りました。

 

 

 

After school, I cut timbers to make hurdles for Kaito.

  放課後、Kaitoマンのハードルを作る為に材木を切りました。スキーシーズンだし、庭は雪だらけなので作るのはかなり後になりますが・・・。

 

 

 

I played with Ichina.

  Tina姫と遊びました。

 

 

 

Kaito knows various kinds of chocolates.

  Kaitoマンはたくさんの種類のチョコレートを知っています。

 

 

 

We bought this set of hina dolls for Ichinas Doll Festival every March.

  Tina姫の雛祭りの為に、この雛人形セットを買います。

No comments:

Post a Comment