Thursday, August 6, 2020

6th Aug. Tap 蛇口だぞ

Tap

日 蛇口だぞ

 

 

 

 




We saw Tamami off then played at the kids park.

  Tamamiさんを見送って、キッズパークで遊びました。

 

 

 

I want to mend (change?) the tap of water suply.

  水道の蛇口を修理(交換?新たに購入?)したいです。これって・・・どういう状態??不凍栓の蛇口も壊れているので、いちいち地面の蓋を開けて水道を止めなければならない現状です。

 まぁ不便!それを直すのがまた楽しい!

 

 

 

I dropped Kaito off at his nursery school. He didint watch trains as well today.

  Kaitoマンの保育園へ届けました。今日も電車を見ませんでした。

 

 

 

We had a seminar. Teachers cannot take a leave though the first term finished.

  講習がありました。先生たちは1学期が終わっても休みが取れません。まぁ学校行ったついでに家のリフォームを・・・いやいやガンガン教材研究=教員としての自己研鑽をして結果として新居を快適にしているのでいいですが。

 

 

 

Todays lunch.

  今日の昼食

 

 

 

I cut these long timbers.

  長い材木を切りました。

 

 

 

On the way back, I saw an ophthalomologist because I a sty.

  ものもらいが出来てしまったので、帰り道に眼科にかかりました。

 

 

 

Following that I bought the twin-tap at my favorite shop PLUS ONE.

  それからお気に入りのプラスワンで2つある蛇口を買いました。1つはホースなど、もう1つは普通に使いたいのです。5000円近くしました。結構するのですね。

 

 

 

I cut grass especially around Kaitos swimming pool.

  Kaitoマンのプール周辺を重点的に草刈りをしました。

 

 

 

Now, a bath product Bath Ball, that makes bath tub nice smell, is Kaitos boom. After it melts a toy appears.  

  Kaitoマンのブームはバスボールです。子ども用は溶けた後におもちゃが出てくるのです。うれしいねぇ~

No comments:

Post a Comment