Monday, August 3, 2020

3rd Aug. New IH Cooker 新しいIH調理器だぞ

New IH Cooker

日 新しいIH調理器だぞ

 

 

 

 





We saw Tamami off then

  Tamamiさんを見送って

 

 

 

played at the kids park.

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

Kaito didnt watch two commuter trains as well today.

  Kaitoマンは今日もまた2本の通勤電車を見ませんでした。

 

 

 


I set up the special device, which shoo moles away, my neighbor Mr. Komatsu told me.

  隣のKomatsuさんが教えてくれた、もぐらを追い払う特殊装置を設置しました。

 

 

 


I studied the application Zoom ,which can hold online meetin.

  オンライン会議ができるZoomアプリを勉強しました。

 

 

 


I made a great many cubes for my colleague.

  同僚の先生の為にたくさんの立方体を作りました。

 

 

 


One of three of IH cooker is broken from the beginning so I complained about it to the seller of our house. At first they abided my demand so I diffused the story to SNS. The seller decided to pay all of it.

  IH調理器の3口の内の1口が最初から壊れていました。文句を言いましたが、最初は「現状渡しだから対応できない!」と言って、20万円全部買主で払えという物でした。仕方ないので平和的に解決しようとYahoo知恵袋で聞いて仕入れた情報で「付帯設備表」の不備を突いたり、この事態をSNSで拡散しまくったり、「全職員200人いる中で近所に住んでいる先生方にこの不動産屋がこんなこと言ってるんですけど一般的にどういうもんですかね~と相談しまくってます。それからちょっと気を抜いたら戦争が始まる実家大阪の知り合いの不動産屋にも、これは一般的にどうなのか、大阪ならどうなるのか、長野だから許されることなのか相談してます。だから20万どうするかもうちょっと待ってくださいね~」とつぶやきまくったら、全部売り主が負担することになりました。まぁ初めから壊れてるんだから、どういう契約であれ、これはねぇ~。商売は信用が第一ですからねぇ~。

 

 

 

 

 

I will set up the door bell soon.

  間もなくドアベルを設置します。中国からのベルです(笑)

 

 

 

 

We practiced drone.

  ドローン練習をしました。

 

 

 

 

I succeeded to chase Kaito by drone.

  ドローンでKaitoマンを追いかけることに成功しました。

20200803183707 Drone Practice 1 Drone is chasing Kaito

https://youtu.be/MLvi6SynYfo

 

 

 

 

 

Kaito ran away from drone.

  Kaitoマンはドローンから逃げました。

20200803184113 Drone Practice 2 Drone is chasing Kaito

https://youtu.be/4Ps48Jyjdw8

 

 

 

 

 

Drone can take pictures and movies from the place we cannot stand.

  ドローンは人が行けない場所から写真や動画が撮れます。

 

 

 

 

When we were gathering garbage,

  ゴミ拾いをしている時、

 

 

 

 

the dealer visited our house, removed the broken IH cooker then set up the new one. Thank you very much.

  業者さんが来て、壊れたIH調理器を取り外し、新しいのを設置しました。ありがとうございます。

 

 

 

 

Kaito played with the door bell. It will be the last time because I set it up at the entrance soon.

  Kaitoマンはドアベルで遊びました。これが最後になるでしょう。もうすぐ玄関に設置するので。

No comments:

Post a Comment