Monday, August 24, 2020

24th Aug. Five-Leaf Clover 5つ葉のクローバーだぞ

Five-Leaf Clover

24日 5つ葉のクローバーだぞ

 

 

 



Kaito played with the ball he got at LAKE WALK shopping mal yesterdayl.

  Kaitoマンは昨日レイクウォークでボールで遊びました。

 

 

 

I drained the water off from the swimming pool.

  プールから排水しました。

 

 

 

Kaito played at the kids park.

  Kaitoマンはキッズパークで遊びました。

 

 

 

We went to nursery school by light truck.

  軽トラで保育園に行きました。

 

 

 

I visited the workplace where one of my students are taking on-the-job training.

  1人の生徒が実習している職場へ行きました。

 

 

 

When I picked Kaito up, he showed me the five-leaf clover. Although it was his first time to find a five-leaf clover, he finds a four-leaf clover frequently.

  Kaitoマンのお迎えに行った時、5つ葉のクローバーを見せてくれました。Kaitoマンが5つ葉を見つけたのは初めてですが、4つ葉は頻繁に見つけるのです。Torojiro先生は4つ葉を見つけたことがありませんが、見つける人は4つ葉だけ違って(浮いて・光って)見えるらしいですねぇ~。でもしょっちゅう見つかったらありがたみが無いような・・・。

 

 

 

We watched the limited express Azusa near his nursery school.

  保育園の近くで特急あずさを見ました。

 

 

 

Kaito really like climbing up to high place.

  Kaitoマンは高い所に登るのが大好きです。

 

 

 

Kaito finished the new, narrow, marathon course easily.

  Kaitoマンは新しい(幅の狭い)マラソンコースを簡単に完走しました。

No comments:

Post a Comment