Saturday, April 21, 2018

21st Apr. Guardian Gods, Self-Defense Force, Skeleton 仁王・自衛隊・骸骨だぞ

Guardian Gods, Self-Defense Force, Skeleton
21日 仁王・自衛隊・骸骨だぞ




 



I jogged in the morning around my house.
  家の周りを走りました。





Kaido cannot jog yet.
  Kaitoマンはまだ走れません。




He can lock and unlock the door (press the button when the sensor key is near the button)
  Kaitoマンはボタンを押してロックをしたり、解除したりできます。





We moved to the temple to pray for Kaitos healthy growth.
  Kaitoマンの成長を願い、この寺を訪れました。


 
First, he beat the drum.
  初めに太鼓を叩きました。


 
What a horrible guardian God!
  なんと恐ろしい仁王さんでしょう。



 

Yet Kaito passed under his thigh easily.
  でもKaitoマンは楽々股を潜り抜けました。





Maybe because Kaito is good friend with the skeleton at home.
  多分Kaitoマンは家で骸骨さんと仲良しだからでしょう。








Grown up into a strong boy!
  強い子に育ってね~





Following that, we participated in the Self-Defence Force festival.
  その後、自衛隊祭りに参加しました。








We saw a lot of tanks and helicopters.
  たくさんの戦車とヘリコプターを見ました。





Kaito can pronounce Ambulance in baby talk kyu-kyu-cha 
  Kaitoマンはきゅー・きゅー・ちゃと言います。






We had lunch at the shopping mall.
  ヨーカドーもぐもぐカウンターで昼。




We lost the bingo game. Almost..very close....
  ビンゴで負けました。惜しい





We enjoyed shopping and then
  買い物をして、





I watched Shimajiro and Anpanman with Kaito.
  Kaitoマンとしまじろうとアンパンマンを見ました。





Kaito operated the dinosaur roller coaster with the skeleton.
  Kaitoマンは恐竜コースターを骸骨さんと操作しました。

No comments:

Post a Comment