Saturday, November 24, 2018

24th Nov. Watering with keeping ski boots on スキーブーツで水やりだぞ

Watering with keeping ski boots on
1124日 スキーブーツで水やりだぞ



The mountain rainge near my house was covered with snow.
  近くの山脈が雪に覆われました。





I jogged near my house for 6.5 miles.
  近くを10kmほど走りました。


 
Kaito says the boy in the picture is Kaito, haha he looks just like Kaito.
  Kaitoマンはこの子をKaitoと言います。確かにそっくりです。





He is making good use of my handmade bookshelf. Im happy.
  Kaitoマンは手作り本棚を利用しています。うれしいです。





We put on our ski boots then
  スキーブーツを履いて、


 















went out. The first thing he did with the boots was...
  外にでました。初めにブーツを履いてやったことは・・・





watering flowers.
  花の水やりでした。
[Movie] watering flowers with keeping ski boots on動画:(102 sec)






Kaito climbed up the steps and
  階段を上って





played on the handmade slide.
  手作り滑り台で遊びました。
[Movie] played on a slide with keeping ski boots on動画:(87 sec)


 
Around noon, we moved to Suwa city then had lunch at my favorite restaurant.
  昼頃、諏訪でお気に入りの食堂で食事しました。





This restaurant is famous for fresh egg.
  新鮮卵で有名な所です。





We can see trains from the restaurant. Kaito waved hands and said bye-bye a lot.
  食堂から電車が見られるので、Kaitoマンは手を振って何度もバイバイと言いました。





We enjoyed shopping then
  買い物を楽しみ






bought Kaitos water pistols. He can enjoy bath time more.
  Kaitoマンの水鉄砲を買いました。風呂時間が楽しめます。

No comments:

Post a Comment