Sunday, January 1, 2017

1st Jan. Happy New Year あけましておめでとうだぞ

Happy New Year
1月1日 あけましておめでとうだぞ


Best Wished for the New Year!
  あけましておめでとうございます。今年も皆様にとってよい1年となりますように!


Kaito woke up around 7:30.
  kaitoマンは7時半頃目覚めました。


Kaito received a New Year’s gift from grandparents.
  じいじとばあばからお年玉をもらいました。


It was the first day of 2017 so…
  2017年最初の日なので・・・






I went skiing as usual.
  いつも通りスキーでした。



Here is the top of the ski field and
  ここはスキー場の一番上で、



We can see the Mt. Ontake, which erupted terribly in 2014, from the top.
  そこから2014年に大噴火した御嶽山が見られます。


I skied only for 4 hours.
  4時間だけ滑りました。


Tanuo is working since New Year’s Day. You are hard worker.
  たぬおは元旦から働いております。勤勉ですなぁ~。


This is my first food I ate out was a bowl of rice topped with cooked beef and vegetables.
  今年最初の外食は牛丼でした。


We watched Anpanman.
  アンパンマンを見ました。

No comments:

Post a Comment