Monday, August 8, 2016

8th Aug. Ohayo Liner おはようライナーだぞ

Ohayo Liner
8月8日 おはようライナーだぞ



This is the nearest railway station from Tamami’s parents’ house.
  実家から一番近い駅です。



Around 7 AM, I took an express train called Ohayou Liner from Shiojiri to Nagano. Ohayou means good morning.
  7時頃、おはようライナーと言われる急行電車に乗りました。塩尻~長野に走っております。約1時間で長野に着きます。



I walked from Nagano station to a prefectural office. It takes me 15 minutes.
  長野駅から県庁まで15分で歩きました。


I took a lecture for special education license all day long. I take these kinds of lectures for 6 days during my summer vacation.
  特別支援教育免許の為の講習を受けました。夏休みで6日間参加します。



I visited Fumiyoshi restaurant. When I participated in the Nagano Marathon, 4 months ago, I came here.
  文佳食堂に来ました。4か月前の長野マラソンの時にも来ました。


 
I’ve never come here without ordering Chicken Cutlet Rice.
  チキンカツライスを必ず注文します。


In the afternoon, I saw Arukuma, campaign character of Nagano prefecture at the office.
  午後県庁でアルクマ君に会いました。今年のゆるキャラグランプリもがんばってください!


Nagano city center is developing.
  長野市街地は発展しております。


When I lived in Nagano, there was no Star Bucks Coffee.
  自分が長野市に住んでいた頃はスタバはありませんでした。


Kaito was sleeping when I went back home.
  家に戻った時、Kaitoマンは寝ておりました。

No comments:

Post a Comment