Sunday, June 16, 2019

16th Jun. Osaka2 大阪だぞ2

Osaka2
16日 大阪だぞ





I jogged before breakfast because I ate too much yesterday.
  朝食前に走りました。昨日食べ過ぎたからです。







My favorite thick white noodles shops branch closed down. Oh man!
  ぺこぺこうどんの支店が閉店しました・・・おぉなんてこった。







Around 11 AM, I moved to my parents house then
  11時頃実家へ移動して、






ate thich white noodles that my parents recomend. It tasts nice.
  両親おすすめのうどん屋で食べました。おいしいです!






Since I was short of opportunity to eat my favorite food in Osaka, I moved to my favorite Chinese noodles shop just after I finished eating the thick white noodles. Although Nagano has this restaurant, Tenka Ippin, it takes me 2 hours by car, 60 miles from my house in Nagano, haha.
  大阪で、お気に入りを食べる為の食事機会が不足しているので、うどんを食べた直後に天下一品らーめんに移動しました。もちろんこってりを注文です。
 長野県にも天一はあるのですが・・・1ヵ所しかなくて、最寄天一まで車で2時間100kmあるのです・・・(笑) 大阪で100km走ったらどの方向に走っても大阪はもちろん近畿地方からも出てしまうような・・・この天一は実家からチャリで2分です。距離感がグチャグチャに・・・







After lunch, I went cycling for 2 hours because I ate too much.
  昼食の後、2時間サイクリングしました。食べ過ぎたからです。







This is BELL Toy Company. Kaito got its toys in Nagano. They produce good toys.
  ベル玩具です。Kaitoマンが長野県でこの会社のおもちゃをいくつか手に入れました。よいおもちゃを作っています。







After dinner with my parents, I moved to Osaka city by bicycle and visited my best thick white noodles shop PekoPeko Udon at 9 PM. I never visit Osaka without eating this noodles.
  両親と一緒の夕食の後、9時に一番のうどん屋 ”ぺこぺこうどん”に行きました。大阪に来た時は必ずこのうどんを食べます。義務です!







Following that I visited Osaka city center to call on my older members of the alumnae association of volleyball club at 11 PM.
  その後、バレー部OB会の先輩を訪ねてミナミの繁華街へ行きました。







Lately he opened his own restaurant there.
  最近家業でやっていた焼肉屋から、ミナミで牛串屋をオープンさせました。グリコを見たついでに是非 「きらく」さんへ! 枚岡神社へ行くことがあれば、実家の焼き肉屋「喜楽園」さんで食事をしてみてください。Torojiro先生の名前を出すと、必ず良いことがあるはず!








Everythins taste delicious!
  全部おいしいです!


 
He serves Naganos food (vegetable),
  長野の野菜料理あり、


 
He serves Naganos sake
  長野の酒あり。近々真澄の酒蔵見学へ案内します。自宅から近いので!






He serves Naganos chopstick rest(?) I made in Nagano.
  長野の箸置きあり(?)Torojiro先生が職場のワイン樽の端で作った箸置きを使ってくれています。







Around 2 AM, we moved to the sushi restaurant near his restaurant. I ate meals 8 times a day, oh...
  深夜2時頃、近くのすし屋で締めました。繁華街は眠りません。いつでも渋滞です。朝食・うどん・天一ラーメン・夕食・ぺこぺこうどん・牛串・口直しのカレーライス・寿司・1日8食食べました・・・やばい

No comments:

Post a Comment