Tuesday, October 6, 2015

6th Oct. School Excursion 1 修学旅行だぞ1

School Excursion 1
10月6日 修学旅行だぞ1
 

We made a school excursion to Tokyo. We departed at 6 AM.
   東京へ修学旅行に行きました。6時発でした。

 

The first destination was the a national assembly.
  初めの目的地は国会でした。
 
 
 
 
 

We visited a science museum in Ueno.
  上野の国立科学博物館へ行きました。

 

Here is the place I had visited just after I came back from Tonga in 2011.
  2011年にトンガから帰国してまず訪れた場所でした。

 


Following that, we visited the Tokyo National University of Fine Arts and Music.
  その後、東京藝術大学へ行きました。

 

The great musician, Syuuji Isawa is the pride of our hometown. He established this school.
  この大学を設立した伊澤修二さんは郷土の偉人です。

 

We took train. This is also their important experience.
  電車に乗りました。これも貴重な体験です。

 


We had dinner at sumo wrestlers’ stew restaurant.
  ちゃんこレストランで夕食でした。

 




It was my first time to go up to the observation deck of the Tokyo Sky Tree.
  東京スカイツリーの展望台へ上るのは初めてでした。
 

 

 

Every students said Tokyo is great city.
  みんな東京はすごい町だと言っておりました。

No comments:

Post a Comment