Saturday, October 17, 2015

17th Oct. Canoe カヌーだぞ

Canoe
10月17日 カヌーだぞ

 
The teachers’ association had more 30 events, and I participated in canoe tour. We came together near my house at 8:45.
  教職員組合が30以上の講座を開き、torojiro先生はカヌーツアーに参加しました。家の近所に8:45集合でした。


It was my first time to get on a canoe. Yet I can make it well as usual.
  カヌーに乗るのは初めてですが、いつも通り普通に乗れます。


We watched the median tectonic line from the lake Miwa.
  中央構造線を美和湖から見ました。



Although I’ve crossed this river many time, I saw the bottom of the bridge for the first time.
  何回もこの橋を渡っておりますが、底を見たのは初めてです。





 


There are another median tectonic line at the opposite side of the place where I usually visit to watch it.
  いつも中央構造線露頭を見るのに訪れる場所と反対側に他の中央構造線露頭があるのです。へ~。


I saw my house from the lake.
  湖から自分の家を見ました。



 
 I was very happy because I could see a lot of sceneries where I cannot see from the road, although here is my neighborhood.
  近所なんだけど、道からは見られない景色がたくさん見られてうれしかったです。



In the afternoon, we moved to Suwa city.
  午後、諏訪市へ移動して、

Tamami jogged for 6.3 miles along the lake Suwa.
  Tamamiさんは諏訪湖を10km程走りました。
 


I jogged around the lake Suwa, just 10 miles.
  torojiro先生は1周16km走りました。
 


After we ate dinner,
  夕食後、

I put gas in my car. Lately light oil is very cheap, less than 100 yen per litter.
  ガソリンを入れました。最近軽油が100円以下でうれしいです。

No comments:

Post a Comment