Sunday, October 25, 2015

25th Oct. Half Marathon ハーフマラソンだぞ

Half Marathon
10月25日 ハーフマラソンだぞ

 
We left for Hokuto-City in Yamanashi prefecture at 7:00 AM.
  山梨県北杜市に向けて7時に家を出ました。


 
It took us 1 hour and half by car.
  車で1時間半で着きました。


 
Since we had enough time until reception time, we walked around Kiyosato Station.
 受付まで時間があったので、清里駅周辺を歩きました。



 


I participated in a half marathon for the first time.
  ハーフマラソンに初めて参加しました。


 
Around 9:30 we moved to the starting point.
  9時半にスタート場所に移動し、


 
We started at 10AM.
  10時にスタートしました。

 
 
There were 3km course, 5km, 10km and a half marathon. I took a half marathon.
  3km、5km、10km、ハーフマラソン(21km)があり、ハーフを選びました。


 
This course has a lot of ups and downs.
  このコースは坂道だらけです。


 
I managed to finish it within 2 hours, 1h48m.
  何とか2時間以内で走り切りました。

 
 
The local newspaper company provided all participants this newspaper.
  地元の新聞社がこの新聞を参加者全員にプレゼントしてくれました。


 
Thought I was very tired, I got a confidence I must be able to finish normal half marathon easily, because no other competition has such a lot of ups and downs.
 疲れましたが自信がつきました。他のレースはこんなに上り下りがないので、簡単に走り切れるはずです。


 
 
 
 
After that we walked around Kiyosato Station. Almost all shops and restaurants are closed down.
  その後、清里駅周辺を歩きました。ほとんどの店やレストランは廃業しております。


 
On the way back, we went on the course which I ran.
  帰りに、車でコースを走りました。


 
We can see the Mt. Fuji anytime we want here.
  ここではいつでも富士山が見れます。

 
 
We enjoyed shopping at the YATSUGATAKE OUTLET MALL.
  八ヶ岳アウトレットで買い物を楽しみました。


 
We found INCA KOLA in Japan. Unbelievable!
  インカコーラを日本で見つけました。信じられない~!!!

No comments:

Post a Comment