Saturday, June 20, 2015

20th Jun. Cycling サイクリングだぞ

Cycling
6月20日 サイクリングだぞ


In the morning, I enjoyed jumping rope with Sousuke, who is neighborhood of my aunt’s house.
  朝、近所のSousuke君となわとびをしました。


I’ve never come to Osaka without visiting my favorite thick white noodles restaurant “Pekopeko Udon”
  大阪に来た時は必ずぺこぺこうどんを食べます。


On the way back, I visited Osaka-jo Castle and then,
  帰りに大阪城に行き、そして、


I found the new shopping mall “Q’s MALL”
  新しいショッピングモールを見つけました。


It has a walking & jogging track at the rooftop.
  屋上にトラックがあるのです!すげ~。


Maybe I will come here again with Tamami some days later.
  今度Tamamiさんと来ようと思います。


Following that, once I moved to my house and then, went to Nara.
  その後、一旦実家に戻り、奈良に向かいました。


It used to be my cycling course (or training course) when I was in my high school. The course is 16 miles and it took me less than 1 hour. Yet this time it took 1 and half hour. Maybe because I used normal bicycle. hahaha
  ここは高校生時代のサイクリングコース(トレーニングコース)でした。片道25kmほどあって、1時間以内に走り切っておりました・・・・が今回は1時間半かかりました。たぶんママチャリだからでしょう!ということで・・・。


This is Houryuji Temple, the world heritage.
  これは世界遺産の法隆寺!



Although I’ve visited here more than 30 times,
 法隆寺にはたぶん30回以上来ていますが・・・


I’ve never got into the temple. Just my training course. Hahaha
  一度も中に入った事がありません。ただのトレーニングコースなのです・・・。


After I bought souvenirs for Tamami and Sousuke,
  TamamiさんとSousuke君にお土産を買った後、


I went back to my house. On the way back, I saw beautiful sceneries a lot.
  家に帰りました。帰り道にたくさんのきれいな景色を楽しみました。高校生の時はぶっ飛ばしてたから景色なんぞ見てなかったなぁ~。


This is the real Ohsho restaurant. The restaurants in Nagano are all fake, because
  これが本物の王将です!長野にあるのは皆偽物です。なぜなら


they don’t have this menu. Kotteri Ramen.
  長野の王将には「こってりラーメン」が無いからです。


After Ohsho restaurant, I ate another dinner at my house. Today, I cycled nearly 63 miles. I was tired from cycling, eating and drinking.
  王将の後、もう一度夕食を食べました。今日は100km近くママチャリに乗りました。こぎ過ぎ、食べ過ぎ、飲み過ぎで疲れました。

No comments:

Post a Comment